Gyeungjury-Wolpo Beach-Coraebol Beach-Uljin - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Henk en Adrie - WaarBenJij.nu Gyeungjury-Wolpo Beach-Coraebol Beach-Uljin - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Henk en Adrie - WaarBenJij.nu

Gyeungjury-Wolpo Beach-Coraebol Beach-Uljin

Door: henkadrie

Blijf op de hoogte en volg Henk en Adrie

13 Mei 2010 | Zuid-Korea, Seoel

Dinsdag 11 mei hebben we gebruikt om bezienswaardigheden te bekijken. De dag begon koud en we zijn terug gegaan naar het hotel om warmere kleding uit de tas te halen. Eerst de grafheuvels bezocht in een keurig aangelegd park. De heuvels stammen uit het Silla koningkrijk uit de 7e-9e eeuw.

Verder buiten de stad de Bulguksa tempel bezocht de grondlegger van het boedisme in Korea. Allemaal stuk voor stuk items van de werelderfgoederenlijst van Unesco. Het buiten de stad fietsen langs de grote weg was geen pretje, grote vrachtwagens met gewalst staal dat ruim buiten de opleggers uitsteekt rijden vlak langs je. Gelukkig ging de terugweg over een secundaire weg met o.a. een bezoekje aan een Folk Craft Village.

En zoals al eerder vermeld 's avonds de enige echte Pizza hut bezocht.

Woensdag 12 mei.

Een rustige mooie rit richting de kust.Om ongeveer 1.00h aangekomen in Wolpo Beach. We hadden ons er een anmdere voorstelling van gemaakt. Alles is nog verlaten en het seizoen is duidelijk nog niet begonnen. Het geeft wel de indruk dat zomers hier veel toeristen komen. Wij hebben tot nu toe de afgelopen week geen toerist gezien.

Omdat het nog vroeg was vast maar een stukje van de volgende route gefietst tot in Jangsa. Hotel aan het strand met uitzicht op zee. Keuze genoeg wat betreft accoommodatie, met eten ging het wat moeilijker. Alleen maar vis restaurants met uitsluitend rauwe vis aan lage tafeltjes.Dat was niet de bedoeling. Uiteindelijk verwezen door een behulpzame man naar Restaurant Who. ????

We komen binnen en vragen aan een nederige butler achtige ober of dit een restaurant is wat bevestigend wordt beantwoord. Mooi, verdere naar binnen komen we in een lounge achtige ruimte met een grote bar in het midden en daaromheen leren tweezit sofa's. Alles aangekleed met plastic planten, kamerscherm en kerstboomverlichting ondersteund door classieke muziek. De menu kaart in het engels wat betreft de sterke drank. We hebben aan de butler maar overgelaten iets redelijks op tafel te zetten. Het bleek te worden Paella met gesmolte kaas, soepje vooraf en koffie (zo werd het genoemd) toe. Wij blij en onze gastheer had zich helemaal kunnen uitleven, wat moest hij anders die avond.

Donderdag.

Na weer een nacht lang naar Adrie geluisterd te hebben of het hoesten minder werd in de ochtend besloten een dokter op te zoeken. Onze hotellier schreef op verzoek het adres van een arts op in het koreaans zodat we deze makkelijk konden vinden. Na 5 keer vragen en steeds verder van het dorp verwijderd te raken een man en vrouw met reiskoffers aangesproken met een Kia en navigatiesysteem. Hij zou langzaam rijden en heeft ons zo naar St Mary Clinic gebracht.

Ons vermoeden werd bewaarheid en met medicijnen en de diagnose bronchitus de route weer opgepakt.

De temperaturen in Korea schommelen zeer sterk het kan 's middags 25 gr. zijn en een uur later voor je gevoel 15gr.

Ook de inspanning van het klimmen en de afkoekoeling bij het dalen hebben hier aan bijgedragen denken we.

Vandaag toch verder gegaan, overdag heeft ze er weinig last van, en de roete naar Goraebol Beach afgemnaakt.

;s middags aan de route naar Uljin begonnen. Bij Uljin gaan we weer het binneland in en omdat hier veel geklommen moet worden vonden we het verstandig een voorsprongetje op het schema te nemen zodat we het morgen wat rustiger aan kunnen doen. Vannavond om 6h in Uljin aangekomen. Langs de kust van de Japanse zee zie je om de paar kilometer een havenplaatje met kleine en soms grotere vissersschepen. Langs de weg hangen of liggen de vissen en het zeewier te drogen en zijn de visssers, mannen en vrouwen, druk in de weer om de netten te reinigen en te herstellen. Verder is het weer een enigzins geordende puinhoop.

Morgen gaan we op weg naar Taebaek.

• 13 Mei 2010 - 14:50

Piet En Carola :

Hallo Henk en Adrie

wat vervelend voor Adrie. In ieder geval een spoedig herstel toegewenst.
    Groeten uit Huizen

• 13 Mei 2010 - 17:55

Betty En Anne:

We hebben jullie aardig kunnen volgen, maar moeten nu afhaken want we gaan op weg naar Israel. Pas goed op jezelf en je bronchitis.
    Geniet veel en we zien elkaar hopelijk begin juni weer om alles bij te praten. Heel goede reis verder en behouden terugkeer.... B&A

• 13 Mei 2010 - 19:27

Alien:

Wat een verschil in temperatuur. Is jullie kleding daarvoor toereikend?
    Zorg goed voor elkaar en ...rustig aan hè?!
    Liefs maar weer..