alweer weekend - Reisverslag uit Neskowin, Verenigde Staten van Henk en Adrie - WaarBenJij.nu alweer weekend - Reisverslag uit Neskowin, Verenigde Staten van Henk en Adrie - WaarBenJij.nu

alweer weekend

Door: henkadrie

Blijf op de hoogte en volg Henk en Adrie

14 Mei 2011 | Verenigde Staten, Neskowin

Vrijdag 13 mei
Vanmorgen op tijd vertrokken uit Seaside.Na de ketting even goed gesmeerd te hebben voor het hotel, was wel nodig na al die regen, met een schraal zonnetje vertrokken verder naar het zuiden.Het ontbijt in het hotel bestond uit zelf te bakken wafels en een bakje cornflakes.(continental) En zo waar de wind in de rug. Bij Cannon Beach zien we eindelijk de Pacific van dichtbij. Op en neer langs de kust van uitzichtpunt naar uitzichtpunt. Vandaag fietsen we veel langs de ighway 101, veel verkeer met ook veel vrachtverkeer gelukkig zijn de shoulders meestal breed genoeg en voldoet het spiegeltje aan het stuur goed.In rockaway Beach hebben we een paar km. genoten van een totaal vlakke boulevard met de wind in de rug. dat was even opschieten.
Konden we even nadenken over de teksten op de borden langs de weg over hoe Robert Gray met twee schepen om de zuid ruim twee honderd jaar geleden de westkust en de Columbia River ontdekte.Doen wij het toch simpeler met twee fietsen en een vliegtuig.
In Tillamook de Cheese factory bezocht, de grootste atractie van oregon en een heerlijke bananasplit gegeten. Geslapen in Tillamook.

Zaterdag 14 mei.
Weer na zo'n geweldig ontbijt op pad om niet langs de kortse weg een route langs de kust te nemen met mooie uitzichtspunten.De Three Capes Scenic Rout. We hadden het kunnen weten natuurlijk. Wat een geklim maar wel de moeite waard. De derde Cape hebben we, waarschijnlijk door de waas voor onze ogen, gemist.
Vannavond slapen we in Neskowin, zoek dat maar eens op. Aantal inwoners 169. Morgen hopen we Newport te bereiken.
Groetjes van Adrie en Henk.

• 15 Mei 2011 - 11:22

Femke:

Leuk om al die verhalen te lezen. We blijven hier wel goed op de hoogte!
    Gisteren op de verjaardag van ome Ron vroeg ook iedereen ernaar hoe het ging. We hebben jullie website toen flink gepromoot. De verjaardag was overigens heel gezellig. Oma was er nu ook bij.
    Vrijdag zijn Alinda, Jaap, Wouter en Saskia komen eten. Ook dat was heel gezellig!
    De weken en werkdagen vliegen hier voorbij. Ik hoop voor jullie dat dat iets minder het geval is, want anders is de vakantie voor je gevoel zo snel voorbij. Fiets ze!