en nu is er wifi - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Henk en Adrie - WaarBenJij.nu en nu is er wifi - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Henk en Adrie - WaarBenJij.nu

en nu is er wifi

Door: henkadrie

Blijf op de hoogte en volg Henk en Adrie

30 April 2012 | Indonesië, Batavia

28 April 2012 Van Ubud naar Bangli
Vandaag langs het koningklijke paleis uit de ? eeuw de stad Ubud verlaten.
Het was vandaag overwegend bewolkt zodat de verbrande kuiten niet teveel te lijden hadden. Vanaf het begin was het klimmen geblazen niet erg steil maar wel continu. En dat allemaal op een bananapannenkoek voor ontbijt. Het kan.
Onderweg de tempel Jalan Tirta Empul bezocht. Een Hindoeïstische tempel uit de 10e eeuw die gebouwd is om een bron waar nog steeds heilig water uit voortkomt dus een drukte van belang met veel gelovige Balinezen die zich zorgen maken over hun gezondheid. Ook Henk aan de sarong, anders mag je niet naar binnen.
Vandaar weer verder omhoog trappen tot aan Km.28 toen hadden we het ook wel ongeveer gehad. Verder naar Bangli waar we niet zouden blijven omdat er weinig te doen is, maar toch besloten vanwege de tijd en de vermoeidheid (toch te weinig een pannenkoek) om dat wel te doen. De landelijke weg erheen door oude dorpjes was zeker de moeite waard. Het enige hotel in Bangli als zeer eenvoudig omschreven gaf uitkomst. Zeer eenvoudig is niet overdreven. Geen warm water,de eerste kamer liep het water niet weg en in de tweede kamer lag de douche slang in tweeën. Ik heb deze eraf geschroefd en aan de eigenaar laten zien. Zijn reactie was '' its broken you can use the bucket". Nu is 20000 irp niet heel veel maar ik wil toch wel een slangetje voor mijn koude douche. Alsnog geregeld.
Daarna gegeten bij een leuk klein eettentje en gezellig gepraat met de eigenaar.
Op de avondmarkt 10 kleine saté stokjes voor ieder gekocht a 10000 per portie, toen we er achter kwamen dat dit wel rijkelijk was betaald waren ze al op, weg €1.50
Het is nu half acht en ik denk dat ik zo nog een bordje ga halen.
Morgen ontbijt op de markt en op weg naar Sidemen.

29 april Bangli Sidemen

Vanmorgen vroeg voor de wekker om half 7 afliep waren we al wakker door kraaiende hanen blaffende honden zeer luidruchtige buren toeterende auto's en schreeuwende moskeeën. Hoe leuk kan het zijn. De buren bleken een groep mannen te zijn die met een tournee bezig waren voor een vechtsport, dus maar even rustig aan. Later nog leuk gepraat.
Het fiesen blijft hier een zeer vermoeiende bezigheid het is altijd maar klimmen en dalen maar wat nog niet went is de temperatuur. Na 35km. Hebben we het idee dat we er al 100 op hebben zitten. Gelukkig zijn de. Routes uit het boek niet te lang en hebben we genoeg tijd om dingen te bezichtigen en rond te kijken. De weg naar Sidemem is prachtig, dalend en langs de terassen met rijstvelden. De accommedatie die we op het oog hadden lag heel ver naar beneden over een slechte weg met stijle afdalingen. De gedachten hier morgenochtend weer omhoog te moeten klouteren over 6 Km. hield ons bezig . De plek was een droomplek, schitterende bungalow met zwembad enz. Midden tussen rijstvelden en uitzicht op Gunung Agnung. De medewerkers waren echter niet bereid ons morgenochtend een eindje op weg te brengen naar de hoofdweg zodat we besloten om het voor gezien te houden en toch maar vast een stukje terug te gaan,half lopend en fietsend waardoor we morgen niet alles voor onze kiezen krijgen.
We zijn nu geland in een ook zeer fraaie bungalow met ook prachtig uitzicht en pas gebouwd. De douche en het toilet zijn buiten in een aanpandige ommuurde binnentuintje met tropische planten. Heel leuk en praktisch. De buren zijn op het land aan het werk en de vrouwen sjouwen op hun hoofd hout naar boven en ik zit aan de Bintang, volgens mij net zo vermoeiend.
Groetjes Henkadrie.