van Bima met de bus naar Lombok. - Reisverslag uit Sumbawa Besar, Indonesië van Henk en Adrie - WaarBenJij.nu van Bima met de bus naar Lombok. - Reisverslag uit Sumbawa Besar, Indonesië van Henk en Adrie - WaarBenJij.nu

van Bima met de bus naar Lombok.

Door: henkadrie

Blijf op de hoogte en volg Henk en Adrie

15 Mei 2012 | Indonesië, Sumbawa Besar

Zondag 13 mei.
Vandaag een regendag em om het hotel gehangen omdat de nachtrust de enige mogelijkheid was om de fietsen mee te nemen. Tickets voor de fietsen zijn duurder dan onze plaatsbewijzen.
Om 5 uur naar het busstation om de fietsen rustig te kunnen laden. Busstation is een mengeling van veel oude bussen heel veel menen met veel bagage en heel veel chefs/regelateurs. En ja hoor als we het niet dachten fietsen op het dak sir.Dacht het niet hè veel betaald dus in de bus.hoop weerstand maar ok.
Door de achterdeur dwars in de bus. Na een half uurtje tweede chef fietsen staan voor het toilet dat kan niet dus op het dak.Dacht het niet hè dat wist je ook toen je de tickets verkocht dus bekijk het maar in de bus blijven ze. Dan de voorwielen eruit zodat de mannen met lange jurken er overheen kunnen stappen. ok doen we. Fietsen half opgehangen aan het noodluik enz.iedereen happy. Bij de eerste stop na een kwartier een hoop gerommel achterin maar even kijken.Staan de fietsen weer buiten en een scooter op de plaats van de fietsen. Het lontje had zijn einde bereikt. Een hoop verbaal geweld wederzijds en duidelijk gemaakt wie er betaalde en met wie ze te maken hadden.Fietsen weer in de bus en alles voor het toilet. Jammer dan.
De burrito duurde 11uur over smalle wegen met kuilen en gaten door dorpjes en vlak langs de hutjes en stballetjes.we hadden een goede chauffeur die best de hele nacht gaan doorrijden als hij maar niemand vwoor zich heeft. Om 5 uur de boot oyp en om 7 uur in de ochtend stonden we op Lombok.
Fietsen weer gemonteerd en de route naar Tetebatu gefietst.Tetebatu ligt op de flink van de vulkaan Rinjani dus de hele 65km.stijgen. Na het eten van aan sasak maaltijd en een beetje gekwebbel een heerlijke nachtrust gehad.
Vandaag dindag de 15 mei van Tetebatu via Praya naar Mataram gefietst omdat we niet weer in het vieze hotel in Lembar willen overnachten. We zitten nu in een een lux hotel met alles wat je mag verwachten. De rit vandaag was heel mooi met onderandere een bezoek aan een traditieoneel weversdorp. Ook een mooie markt waar onderandere duiven hanen en tabak te koop waren naast alle andere gebruikelijke marktproducten. Morgen naar Lembar waar de slowboat vandaan vertrekt naar Balie. 5uurtjes. ons vermaken op een afgeladen ferry.
Henkadrie.

• 15 Mei 2012 - 14:39

Piet En Carola:

ongelooflijk die reisverhalen, we zijn benieuwd naar de foto's, hetgeen wat we al gezien hebben is prachtig!
    wat een gedoe met die bus en dan 11??
    uur daarmee gereisd?!pff. ontzettend knap van jullie om iedere keer weer een berg op te fietsen. hopelijk lekker genieten van de zon want het is hier drama: winterjas en regenpak weer opgezocht :-) lieve groet, Piet en Carola

• 15 Mei 2012 - 15:10

Arie:

Hallo.Ik heb alles snel gelezen en ben daardoor onder de indruk van wat jullie allemaal meemaken. Wij hebben een hele leuke vakantie in Spanje gehad met mooi weer.Na thuiskomst erg druk geweest op de zaak/boot en tuin.Weer is hier k u t en ook de hemelvaart belooft niet veel goeds.

Veel plezier

• 15 Mei 2012 - 15:31

Peet:

Leuk weer hoor, wat een gedoe met die bus, maar gewoon volhouden dat helpt dus. Hier is het weer inderdaad dramatisch, zoals eerde vermeld, maar wij hebben de caravan voor de deur en gaan er toch een poosje tussenuit, ook al zijn de vooruitzichten niet om over naar huis te schrijven, we gaan het proberen. Tot een andere keer, hartelijke groeten ook van Lia

• 15 Mei 2012 - 16:42

Bastiaan:

Ha,

Tsja, als betalen ook niet meer helpt, dan maar schreeuwen. haha.

veel succes met de overtocht.
    gr Bas

• 15 Mei 2012 - 19:09

Wim En A3na :

Wat een avonturen en een doorzettingsvermogen. Jullie maken toch fantastische dingen mee. Donderdag gaan we dauwtrappen en vrijdag gaan we een weekend naar Antwerpen. Dus hier gaat het leven gewoon door.Liefs Wim en Adrina.

• 16 Mei 2012 - 11:38

Femke:

Nou dat is ook wel een heel gedoe om je fiets helemaal heel mee te krijgen. Niet echt iets wat je hoopt op je vakantie mee te maken. Gelukkig is het gelukt. Nu weer genieten en lekker fietsen!
    veel plezier nog.