weg uit Santa Barbara - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Henk en Adrie - WaarBenJij.nu weg uit Santa Barbara - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Henk en Adrie - WaarBenJij.nu

weg uit Santa Barbara

Door: henkadrie

Blijf op de hoogte en volg Henk en Adrie

26 Mei 2013 | Verenigde Staten, Santa Barbara

Zaterdag
Santa Barbara de riviera van calinifornia op memorial day. Een overvol hostell de enige plaats waar we in dit weekend een bed konden krijgen. Bij aankomst wist men niets van de reservering omdat deze door een nieuwe medewerker niet goed was verwerkt. Gelukkig waren we vrij vroeg en is er toch nog een private room voor ons geregeld. We hadden afgesproken $ 80 wat eigenlijk $ 140 moest zijn de oorspronkelijke prijs werd gehandhaafd. Nu zitten we in een kleine kamer met een twee persoon bed en nauwelijks ruimte om te lopen. Ik schrijf dit in de lobby met harde muziek en alleen maar jongelui van over de hele wereld die nog een bed proberen te bemachtigen. Opa en oma op avontuur. Mischien blijven we morgen ook nog wel want Santa Barbara moet gezien worden. Vanavond gaan we uit met de discount kaarten op zak.

Zondag 26 mei
Vandaag hebben we rustig aan gedaan. In tegenstelling wat we van plan waren om een dag in Santa Barbara te blijven zijn we toch verder gegaan. Het hostell viel uiteindelijk toch wel erg tegen,een zeer kleine kamer en veel lawaai op de gang 's nachts. Daarom een hotel geboekt 50 km. Verderop in Ventura en daar gedurende de dag rustig heen gepeddeld over de verschillende boulevards. Eerst in de ochtend nog een bezoek gebracht aan Mission Santa Barbara, een missie post uit 1820 die nog steeds in gebruik is. Op het plein voor de kerk werden voor fondswerving prachtige krijttekeningen gemaakt waar kunstenaars dagen mee bezig zijn.Daarom heen veel eten en drinken. Verder langs de kust door het mooie weer, volle stranden en veel mensen op de been bij veschllende activiteiten in dit vakantie weekend. Alle parkeerstroken staan vol met campers en motorhomes in de meest verschillende uitvoeringen met wel allemaal een dikke barbeque. Ook kwamen we een polo club tegen waar een wedstrijd werd gespeeld. Was leuk om te zien en ook weer veel eten en drinken en gezien worden. Steken wij leuk bij af in onze fiets outfit. Morgen blijven we ook hier en zijn dan van plan een strandwandeling te gaan maken voor de afwisseling. We zitten ruim in de tijd en denken na wat we nog willen zien de komende weken. Henkadrie.

• 27 Mei 2013 - 07:46

Gerda:

Zal wel fijn zijn eens een dagje niet fietsen.jullie zullen wel bekijks hebben in jullie outfit tussen al die strand mensen.ik ga nog weer een weekje naar Duitsland geen internet,maar volgende week volg ik je weer groetjes en fiets ze.gerda

• 27 Mei 2013 - 08:59

Carola De Bruin:

hallo Henk en Adrie,
    super om jullie verhalen te lezen, echt geweldig, leuke dromen voor ons voor later :-)
    en wat fijn dat jullie goed weer hebben, er is nu, maandagochtend, eindelijk weer een blauwe lucht met de zon te zien na een koud herfstachtig weekend! ook hier is men sportief: a4daagse!
    veel plezier en geniet zoals wij van jullie bericht genieten, lieve groet!

• 27 Mei 2013 - 10:23

Bastiaan:

Hoi

We zijn ook weer thuis uit Zeeland. Ook soort Santa Barbara, maar dan met 13 graden en veel wind. Maar, zoals Carola al zei: nu schijnt de zon weer

(en weer aan het werk...)

Veel plezier
    gr Bastiaan

• 29 Mei 2013 - 10:33

Rob En Nel:

Joehoe.....we zijn er weer. Wij hebben het heerlijk gehad en genieten nu van jullie avonturen. Gelukkig hebben jullie lekker weer (belangrijk voor Nederlanders), is altijd lekker ook als de accomodatie geen 4 sterren heeft!
    Groetjes van ons.