La-San Diego - Reisverslag uit San Clemente, Verenigde Staten van Henk en Adrie - WaarBenJij.nu La-San Diego - Reisverslag uit San Clemente, Verenigde Staten van Henk en Adrie - WaarBenJij.nu

La-San Diego

Door: henkadrie

Blijf op de hoogte en volg Henk en Adrie

02 Juni 2013 | Verenigde Staten, San Clemente

Donderdag en vrijdag. 30/31 mei. Donderdag zijn we verder over het fietspad langs de kust richting Torrance gegaan. Het idee is om op bezoek te gaan bij Carole, een vriendin van Adrie uit de jaren 70 waar ze nog steeds contact mee heeft maar die ze al 40 jaar niet heeft gezien anders dan foto's of mail. We hebben afgesproken haar om ± 4 om te ontmoeten bij haar huis. Dus kalm aan naar het zuiden afgezakt met af en toe een praatje onderweg met een belangstellende. Een jonge twintiger kwam ons achterna om even een praatje te maken en te zeggen hoe awesome (awsum) het wel niet is om dit te doen. Op de afgesproken tijd hebben we Carole ontmoet, het was een zeer warm welkom. Haar huis staat open voor ons, we moeten blijven en zolang als we willen. Fietsen in de garage en je neemt mijn auto als je ergens heen wil. Ja maar, nee geen discussie. We blijven nu tot zondag hier. ,s avonds na eerst de repetitie bijgewoond te hebben van het bellchoir waarin Carolien speelt uit eten geweest bij een soup & salad bar. Hadden we eerder moeten weten, meters met salades, pasta's en van alles en ze veel als je wilt.

Vrijdag 31 mei. Met de auto van carole op weg gegaan naar het Getty center. Een geweldig mooi museum nagelaten door de Getty fam. Foundation . Mr. Getty ooit de rijkste man ter wereld dankzij de oliedollars heeft gedurende zijn leven veel voornamenlijk Europese kunst verzameld wat in dit nieuwe museum is ondergebracht. En prachtig bouwwerk op een heuvel waar je met de trein wordt heengebracht om de dagelijkse beslommeringen te ontstijgen. Kosten meer dan 1 mld. Euro. Te veel om allemaal te bekijken, de rondleiding langs enkele meesterstukken heeft en goede indruk achtergelaten en de interesse in kunst weer wat vergroot. 'Smiddags over de 7 rijstroken brede freeway in het spitsuur de weg naar huis gevonden en de felicitaties van Carole voor mijn verjaardag in ontvagst genomen. Oh ja ook nog even een ommetje gemaakt door Beverly hill. Mijn beurt om te trakteren natuurlijk en op naar het Mexicaanse restaurant waar je als jarige Job je eigen maaltijd gratis krijgt. Heerlijk gegeten en door het Mexicaanse bedienend personeel toe gezongen. Het was duidelijk dat het een verplicht nummer was en aan de zuiverheid viel ook nog wel wat te verbeteren. Goed bedoeld en het blijft wel in herinnering hangen. Als afsluiting kregen we nog en toetje met een brandend kaarsje. De jarige mag nooit betalen onder geen beding. Morgen onze laatste kans om iets terug te doen. Morgen ochteng gaan we naar LA downtown onder begeleiding van Carole. 'S middags is er in haar tuin een barbecue voor een man of 20 of we maar wilde blijven altijd interessant een paar vreemdelingen over de vloer. We kijken wel wat er van komt.

zaterdag. In de ochtend zijn we naar het oudste gedeelte van LA geweest en daar wat rondgezworven door de buurt waar het allemaal begon. Veel kraampjes met Mexicaanse handel en restaurantjes. 'S middags de barbecue met lappen vlees en grote stukken kip en veel mexicaanse toevoegingen. Leuke mensen en veel te veel eten. Morgenochtend stappen we weer op om verder te gaan.

Zondag Om 9 uur afscheid genomen van Carole na een lekker ontbijt. We hadden gisteravond een hotel besproken in San Clemente maar vergeten een aantal km. te tellen. Resultaat dat we vandaag meer dan 100 km. moesten afleggen en de wind ons niet goed gezind was. De verzekering van Carole dat de weg vlak was had ons doen besluiten geen gebruik te maken van haar aanbod ons met de auto naar San Die go te brengen. Wat vanuit de auto vlak lijkt is op de fiets toch echt anders. Via Long beach en New Port Beach naar San Clemen te. Onderweg waarschinlijk de meeste Lamborghinis gezien die ik ooit op een dag zal zien. Wat een plek om je ouwedg door te brengen met wat flappen in de achterzak. Na 80 km. een lekke achterband kon er nog wel bij vandaag. Om 7 pm. Zijn we bij het hotel aangekomen. De fish and chips at the Irish pub met een groot glas bier bracht de rust terug.

Henkadrie

• 03 Juni 2013 - 09:15

Bastiaan:

awesome.

Jullie auto rijdt lekker.

groetjes

• 03 Juni 2013 - 11:35

Piet En Carola De Bruin:

hallo Henk en Adrie, heerlijke reisverhalen hoor! Henk, nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag, zo te lezen heb je het goed gevierd! Die zon zou ik trouwens maar echt ter harte nemen hoor, het is hier namelijk 11 graden zonder zon, belachelijk gewoon! lekker klagen over het weer waar niemand wat aan kan doen ;-)
    veel plezier nog deze laatste week!! Hartelijke groet, namens ons allemaal!

• 03 Juni 2013 - 19:35

Alien:

Leuk, jullie belevenissen, vooral bij Caroll. Mooi ontvangst en lekker eten. Weer eens een andere verjaardag dan anders, Henk....Geniet van alles en fiets se maar weer verder....doei, doei....
    Hier alles in volle gang op naar de bruiloft....

• 03 Juni 2013 - 22:18

Wim Liebrecht:

Hoi Henk en Adrie, wat een mooie verhalen en wat doen jullie weer leuke dingen. Na een heel weekend lekker eten nog een weekje op de fiets. Henk, nog gefeliciteerd met je verjaardag. Het wordt mooi weer dus we gaan naar Noordwijk. Tot volgende week. Groetjes Wim en A3na

• 04 Juni 2013 - 22:01

Pauline Beelen:

Hallo Adrie en henk,
    Wat een leuke vakantie maken jullie er weer van. je maakt zo nog eens wat mee. Zeker als je zo`n vvriendin als Carole ontmoet, leuk hoor. ik heb begrepen dat je jarig bent geweest Henk, nog van harte.
    Nog veel plezier tijdens jullie fietstocht, jan en ik gaan morgen ook op vakantie maar dan heel anders, met de caravan naar Duitsland, gaan op verschillende campings staan en maken dan wandel- en fietstochten van daaruit. Het is hier nu ook heel mooi weer.
    Heel veel groetjes, Pauline