Braga-Fafe-Guimaraes. - Reisverslag uit Guimarães, Portugal van Henk en Adrie - WaarBenJij.nu Braga-Fafe-Guimaraes. - Reisverslag uit Guimarães, Portugal van Henk en Adrie - WaarBenJij.nu

Braga-Fafe-Guimaraes.

Door: Henkadrie

Blijf op de hoogte en volg Henk en Adrie

17 Mei 2014 | Portugal, Guimarães

Zaterdag

Gisteren hebben we in Braga nog en mooie stad'swandeling gemaakt vanuit het Ibis budget hotel.
De stad staat bol van de oude Romeinse gebouwen waarvan ze pas toen het eigenlijk al te laat was de waarde ontdekte. Een moderne stad met zomaar weer een stuk historie om de hoek.
De prachtige kathedraal Se de Braga maakte veel indruk met zijn twee enorme potsierlijke orgels.
Op een terrasje hebben we ons laten verassen met een lokaal diner in de Frigideiras do cantinho. Afgesloten met een heerlijk kopje koffie. Wat hebben ze hier toch overal lekkere koffie en voor geen geld.

Vandaag zijn we via Guimaraes naar Fafe gefietst. Weer behoorlijk wat klim werk en ook weer warm. Volgens de berichten wordt het maandag koeler. Een deel van de route liep weer over een oude spoorbaan en dit keer geasfalteerd. Perfect.
De gps werkt nog steeds goed al stuurde dit maatje ons vandaag de snelweg op zodat ingrijpen nu toch noodzakelijk werd.
Het enige wat nog ontbreekt aan het apparaat is een sprekende coach die wat aanmoedigingen schreewt als het wat moeilijker wordt, je kan helaas niet alles hebben.
Morgen gaan we op weg naar Amarente via een landelijke route. Eerst nog even klimmen en dan weer helemaal naar beneden richting de Douro.
Groetjes, Henkadrie.

• 17 Mei 2014 - 20:00

Hennie En Dolores:

Bedankt voor de verslagen.We zien het haast allemaal voor ons. We hebben het op onze lijst van " to do" gezet. (op pagina 5!)
    Geniet en houd vol.

• 18 Mei 2014 - 14:20

Alien:

Hoi Henk en Adrie,
    wat leuk weer om jullie belevenissen in Portugal te lezen. Ik was te laat met bellen woensdag maar bij deze wens ik jullie vele genietmomenten en doorzettingsvermogen hogie op...