Grijze warmte - Reisverslag uit Mértola, Portugal van Henk en Adrie - WaarBenJij.nu Grijze warmte - Reisverslag uit Mértola, Portugal van Henk en Adrie - WaarBenJij.nu

Grijze warmte

Door: Henkadrie

Blijf op de hoogte en volg Henk en Adrie

07 Juni 2014 | Portugal, Mértola

Vrijdag 6 juni.
Na vandaag nog een mooi stukje fietspad te hebben gevolgd door duinen en badplaatsen hebben we na 30 km. Onze intrek genomen voor twee dagen in een mooi apartement aan de kust. Even rust. Vanmiddag hebben we een strandwandeling gemaakt langs een prachtig zandstrand.
Henkadrie

Zaterdag 7 juni

Gisterenavond op het balkon van het appartement de fietsen even goed nagekeken en schoongemaakt.
Al Ed had ik geconstateerd dat af en toe na een stuk offroad speling zat in de bevestiging van de achteras. Nu dus weer en op nieuw de steekas goed angedraaid. Net toen ik dacht hoeveel kan hij hebben wist ik het antwoord, niet zoveel dus, een droge tik en het lag in tweeën. Vanmorgen op'Adrie haar fiets naar Vila Real de Santo Antonio waar een fietsreparatie zou zitten. Inderdaad op het industrieterrrein een werk plaatsje met van alles wat en bovenal een bijzonder aardige en deskundige man die voluit ging in het Portugees over Holland en zijn invalide zoon en over fietsen. Tussen alles in zat ook een doos met alle soorten steekassen en ook de juiste maat. Onder het praten door zette hij de nieuwe as in Adrie haar fiets om te laten zien dat het paste. Prima, laat maar zitten en geef er nog maar een mee. En dan weer weg proberen te komen zonder onbeleefd over te komen. Hij bleef maar praten en ik maar handen schudden.
Vanmiddag hebben we nog een stukje door Spanje gefietst met de veerboot naar de overkant van de Rio Guadiana en een ronde va 50 km. Met een stukje door Andalusie.
Op de terug weg op de veerboot nog even met een Nederlandse dame gepraat die uit Alicante kwam gefietst. Prachtige tocht. Schrijven we erbij in ons planboek.
Vanavond zitten we weer tussen de Nederlandse vergrijzing die met hun tablet woordspelletjes zitten te doen of eindeloos zitten te mekken over het weer in Nederland en dat het hier bij 30 graden toch echt lekkerder is en natuurlijk ook weer het probleem welk terras is vandaag aan de beurt.
Morgen maar gouw weer verder richting Mertola.
Henkadrie.

• 08 Juni 2014 - 12:21

Peter Peeters:

Hallo,
    Toch handig, wanneer je handig bent!
    Peli

• 10 Juni 2014 - 11:47

Peter Van Wijlick:

Heb ik teveel gezegd: alleen maar aardige behulpzame mensen in Portugal!
    Genieten!