Einde Prtugal 2014 - Reisverslag uit Faro, Portugal van Henk en Adrie - WaarBenJij.nu Einde Prtugal 2014 - Reisverslag uit Faro, Portugal van Henk en Adrie - WaarBenJij.nu

Einde Prtugal 2014

Door: Henkadrie

Blijf op de hoogte en volg Henk en Adrie

15 Juni 2014 | Portugal, Faro

zaterdag 15 juni.

Het laatste stukje naar Faro hebben we deze ochtend gefietst. De laatste twee dagen zitten we in een hotel in Faro.
Vanmiddag hebben we nog geprobeerd de indrukken van Faro tot ons te nemen maar de gedachten naar het thuisfront gaan nu toch wel overheersen. Faro is ook niet een erg interessante stad in vergelijking met wat we allemaal gezien hebben.
De afgelopen weken hebben we 1800 km. door Portugal gefietst en 16 km. In hoogte overwonnen. M.a.w. als we niet aan het dalen waren stegen we ongeveer 2%.
Het noorden van Portugal en de westkust kust vonden we authentieker dan het zuiden dat veel toeristischer is wat duidelijk het stempel op het dagelijkse leven zet. De prachtige stranden aan de zuidkust trekken veel overwinteraars en badgasten.
De provincie Alentejo is met zijn prachtige natuur en uitgestrekte landbouwgebieden een prachtig gebied en kent nog wel veel karakteristieken dorpen.
Het fietsen op zich in Portugal kun je op veel manieren beleven. Zowel op de sportieve als op de toeristische manier, er is altijd wel een goede weg te vinden en offroad is ook geen probleem. Wat blijft is de altijd weer opdoemende hellinge en de de toch wel erg hoge temperaturen waar wij mee te maken kregen.
Wij hebben het als een prachtige tocht ervaren en hebben de inspanningen er graag voor over gehad. Daarnaast zijn we ons ook bewust geworden hoe Portugal zich heeft ontwikkeld in de afgelopen eeuwen.
Met dank voor alle positieve en bemoedigende reacties op onze dagoverzichtjes gaan we het hierbij beëindigen.
Wie weet toe een volgende uitdaging.
Henkadrie

• 16 Juni 2014 - 06:04

Aart:

Mooi om te lezen weer. Goede terugreis en zien jullie binnenkort.

• 16 Juni 2014 - 07:43

Piet En Carola De Bruin:

goede reis en welkom thuis!!!!!

• 16 Juni 2014 - 09:30

Hennie En Dolores:

Henk, Adrie, bedankt voor jullie interessante verhalen. (een nieuwe lonely planet?). We zien jullie snel weer terug hier.

Groeten

• 16 Juni 2014 - 12:03

Bastiaan:

Tot snel! De auto is gewassen

• 16 Juni 2014 - 20:54

Anne Betty:

Dank voor jullie levendige verslagen. We hebben op de kaart een beetje meegefietst, maar dat was voor ons iets minder inspannend...Welkom in Huizen weer en sterkte met het gewone leven. liefs groet ab