valse start2 en op stoom - Reisverslag uit Andernach, Duitsland van Henk en Adrie - WaarBenJij.nu valse start2 en op stoom - Reisverslag uit Andernach, Duitsland van Henk en Adrie - WaarBenJij.nu

valse start2 en op stoom

Door: henkadrie

Blijf op de hoogte en volg Henk en Adrie

28 April 2015 | Duitsland, Andernach

26 april. Wederom valse start.

De valse start in de voorbereidngen continueert zich bij het begin van de tocht op de 26ste.
Nadat Julia door haar ouders is opgehaald zijn we op weg gegaan naar Hilversum om daarvandaan met de trein naar Roermond het eerste deel van de route af te leggen. Hoe makkelijk kan je het jezelf maken. In Blaricum kwamen we erachter dat we geen helmen op hadden, deze lagen in de schuur klaar om mee genomen te worden. Terug dus en opnieuw beginnen. De treinreis en het gebruik van de ov kaart beviel prima en het besproken hotel naast het station was o.k.
27 april.
Nu echt beginnen.
Alles nog onwennig in de ochtend toch weer alles ompakken volgens een nieuwe logica. Om 9.45 uur zaten we op fiets. Mijn standpunt om niet onder de 10 gr. te fietsen heb ik niet kunnun handhaven. De noorderwind daarinten was een geschenkje dat zeer welkom was en met de kou in de rug was het goed te doen. In dit deel van Limburg niets te merken van Koningsdag op een oranje brievenbus van de post na. De route volgt de Roer en later de Rur over mooie rustige fietspaden vaak half of niet verhard maar goed te fietsen.
We zijn gestopt in Duren en overnachten in het landelijke gasthof "Zum alten Brauhaus".
De eerste etappe zit er op en we hebben ons kunnen inhouden om niet direct al de reserves aan te spreken.

28_04_2015. Goed op stoom.

Na een lange nachtrust van 13 uur vanmorgen na een lekker ontbijt op weg gegaan richting Remagen. Vandaag steken we de Zulpicher Borde over van de Rur naar de Rijn. Een mooie route door landerijen met veel bloeiende fruitbomen. Ook de eerste kennismaking met wat hoogteverschil zodat we langzaam kunnen wennen aan wat komen gaat. Op slot Miel hebben we even onze rust gepakt onder het genot van een kopje koffie met kuche. Het slot werd vroeger gebruikt als uitvalbasis voor jachtpartijen tegenwoordig is het een clubhuis van een golfclub met om de Franse tuinen een golfbaan. Er is dus weinig verandert in de afgelopen eeuwen.
Tegen vieren zijn we gestopt in Andernach aan de Rijn, de op één na oudste stad van Duitsland. We verblijven in een oud Duitse hotelkamer voorzien van alle gemakken en tierlantijnen.

Henkadrie.

• 28 April 2015 - 21:18

Wouter:

Voordeel is dat jullie nu weinig meer kunnen vergeten :) op de route na misschien maar daarvoor heb je een handig apparaatje. Fijn dat het tot nu toe goed gaat.

• 28 April 2015 - 22:55

Pauline Beelen:

Hallo, leuk verslag met humor ! ondanks de kleine tegenslag van helmen. wij hebben nooit met helmen
    gefietst ...het is goed gegaan maar bij zo`n tocht zou ik ze nu ook gaan gebruiken. Langs de Ruhr en Rijn zijn mooie routes. Hoop voor jullie dat de kou weg trekt en dat jullie een mooi tocht zullen hebben. In Duitsland heel wat routes gefietst maar verder niet, ben benieuwd. Groetjes en veel fietsplezier, Jan en Pauline

• 29 April 2015 - 11:06

Hennie En Dolores:

Vanaf kan het alleen maar berg-opwaarts gaan.
    Oje, wat zeg ik nu ........ (ik bedoelde dat natuurlijk figuurlijk)

• 30 April 2015 - 16:55

Hendrik En Janneke:

Met een kleine vertraging zijn jullie in ieder geval op weg. Heel veel veilige fietskilometers en geniet van deze trip. Wij gaan jullie weer volgen..... En wie weet doen we het jullie nog eens na

• 30 April 2015 - 18:30

Peter En Lia:

Hallo, ook wij gaan jullie weer volgen, idd wat jij al zei, een valse start, laten we hopen dat het daarbij blijft. Veel plezier en in afwachting van nieuwe berichten

• 06 Mei 2015 - 23:25

Flora:

Hoi Henk en Adrie,

Leuk om jullie te volgen op jullie site!
    Spannend begin inderdaad!
    Veel fietsplezier