Reschenpas - Reisverslag uit Pfunds, Oostenrijk van Henk en Adrie - WaarBenJij.nu Reschenpas - Reisverslag uit Pfunds, Oostenrijk van Henk en Adrie - WaarBenJij.nu

Reschenpas

Door: henkadrie

Blijf op de hoogte en volg Henk en Adrie

09 Mei 2015 | Oostenrijk, Pfunds

08 mei 2015. Klimmen in Mittenwald.

Wakker gemaakt door de zon zaten we om 7.30.uur aan het ontbijt samen met een gezellig kletsende gastvrouw.
Vanuit Garmisch langs de schans en direct flink klimmen richting Mittenwald. We zijn niet de enige die dit doen nog even samen op gefietst met en Duitser die richting Venetië ging met een grote rugzak .
Vanuit Mittenwald weer flink klimmen om grens met Oostenrijk over te steken. Zo Duitsland is gedaan, nu de rest nog.
Door het dal van het Wetterstein geb. met daarna een prachtige afdaling van 1250 mtr. naar 650 mtr. Richting Tells. We houden de maxium snelheid van 50 km/h aan anders gaat het geheel een beetje trilen door de tassen. We overnachten in Haiming. Vandaag een zonovergoten dag met 77 km. op de teller en 845 mtr. geklommen. Moe en voldaan kijken we vanaf het balkon het dal in met daarachter de besneeuwde bergtoppen.
Henkadrie.

9 mei 2015. Mille voor de Reschenpas.

Gisterenavond leuk met een Oostenrijkse fietser uit Hintertux die op weg was naar Sardinië met als bagage alleen een zadeltasje. Het kan dus nog gekker. Hij wist veel van de omgeving en de geschiedenis van het grensgebied.
Vandaag richting de Reschenpas over Imst, Landeck, Riet en geëindigd in Pfunds tussen Nauders en Serfaus in de Otztaler Alpen. Het fietspad volgt voor een groot deel de oude Via Claudia Augusta, de oude Romeinse handelsweg van 50 na Chr. Ook gedurende middeleeuwen werd deze veel als de Kaiserstrasse voor de Duitse keizers richting naar Rome gebruikt. En wij nu op de fiets. We zitten direct voor de Reschenpas die we morgen of overmorgen moeten slechten. Een andere mogelijkheid is de postbus die ook fietsen meeneemt. We laten het afhangen van het weer. Vandaag zijn we ook de eerste 1000 km gepasseerd.
Mogelijk blijven we morgen hier om het een dag rustig aan te doen.
Henkadrie.

• 09 Mei 2015 - 21:01

Anne Betty:

We volgen jullie met plezier, maar met minder inspanning! Je bent nu echyt aan het klimmen als ik het goed lees, maar het zal nog heftiger worden.
    We hopen dat jullie genieten en het weer meewerkt. Starke wuenschen wir ihnen zu! gr AB

• 09 Mei 2015 - 22:49

Nel:

Hallo luitjes. Jullie schieten lekker op zeg. Leuk om jullie verslagen weer te lezen.
    Wij zijn inmiddels al weer een week terug uit NY en het was fantastisch!
    Veel plezier en groetjes van ons.

• 10 Mei 2015 - 08:20

Flora:

Leuk hoor om dit te lezen en te weten waar jullie
    je nu bevinden.
    Wow, de eerste 1000 km zit erop!
    Hopelijk komen jullie nu alleen maar
    veel zon ☀️ tegen.
    Rust vandaag lekker uit(fijne moederdag Adrie

• 10 Mei 2015 - 08:22

Flora:

En morgen weer fris op de zadel.
    Groetjes Flora

• 11 Mei 2015 - 09:42

Arie De Graaf:

Geweldig hoe jullie de bergen bedwingen. Reschen was 2 jaar geleden onze uitvalbasis met motor toertochten. Let op het kerkje wat nog boven water steekt. Veel succes.

• 11 Mei 2015 - 15:26

Piet En Carola De Bruin:

goed bezig hoor Adrie en Henk! het grootste land hebben jullie gehad dat moet jullie motiveren om door te blijven gaan! hopelijk blijven de weergoden jullie goedgezind want hier is het vandaag hoogzomer: 26 graden in de schaduw in de achtertuin! waarschijnlijk maar voor 1 dagje..
    veel plezier en succes, groet van allemaal!

• 11 Mei 2015 - 19:08

Peter Van Wijlick:

Beste Adrie en Henk,
    Fijn te horen dat jullie reis voornamelijk voorspoedig verloopt, afgezien van een enkele regenbui en wat vals plat. De echte bergen staan nu voor de deur, dus het afzien zal de komende dagen wel gaan toenemen, maar daarna wacht de beloning: het beloofde land, bella Italia. Het land van lekker eten en drinken en vriendelijke mensen.
    Geniet er van, wij ploeteren hier wel verder met de examens.
    Peter