Povlakte - Reisverslag uit Ferrara, Italië van Henk en Adrie - WaarBenJij.nu Povlakte - Reisverslag uit Ferrara, Italië van Henk en Adrie - WaarBenJij.nu

Povlakte

Door: Henkadrie

Blijf op de hoogte en volg Henk en Adrie

16 Mei 2015 | Italië, Ferrara

14 mei 2015. Na de slakken nu de hagedissen.

Vanuit Belluno Veronese richting Verona. Na 16 km. een laatste klim over twee km. waarvan eén km met een gemiddelde van 10% en we waren de Alpen echt uit. Hierna alleen maar vlakke fietspaden waarbij opviel dat de anders altijd op het fietspad aanwezige slakken nu ingeruild zijn voor hagedissen. De route loopt dwars door Verona heen wat ons mooi de gelegeheid gaf zonder veel moeite de hoogtepunten weer eens te bekijken. Hierna alleen maar vlak boerenlan met irrigatie kanalen en een zweethete dag met temperaturen tussen de 25 en 30°.
Na 105 km. stoppen we in Montagnana. Een nog geheel middeleeuws ommuurd stadje in een gezellig klein hotel waar wij tot nu toe de enige gast zijn. De stad is beroemd om zijn ham.
Henkadrie
15 mei 2015 Po vlakte, Biesbosch zonder bos en Zeeland zonder zee.

Het is wel duidelijk hoe het vandaag was. Daarbij nog een flinke wind en dicht bewolkt en het plaatje is compleet. Het vlakke land tussen de Adige en de Po is weinig interessant. De stadjes waar we door heen komen laten veel vergane glorie zien uit de Venitiaanse tijd met vervallen villa's en paleizen. De kertorens vallen op door de gemetselde bakstenen spitsen. Later in de middag komen we aan in Ferrara waar we ook morgen als er regen wordt voorspelt blijven hangen. Genoeg te zien hier.
De Duomo uit de 12 eeuw met een mengeling van romaans en gotische stijlen hebben we vast met een bezoek vereerd. Er is hier zoveel bewaard gebleven dat we hier ons niet hoeven te vervelen. Ook moeten we van hieruit beslissen over het verloop van de rest van de route. Gaan we over Ravenna of over Florence. Omdat het tot nu toe best aardig is gegaan kiezen we ervoor om de wat moeilijker maar mooie route over Bologna en Florence te proberen. We verblijven in een R&B in een historisch pand uit 1400 op de 3e verdieping wat toendertijd een pandjeshuis was.
Henkadrie.

• 16 Mei 2015 - 18:28

Hoi Henkadrie,

Zo hé, wat een rit hebben jullie nu achter de rug.
    En een hoop gezien natuurlijk.
    Morgen alweer 3 wk onderweg

• 16 Mei 2015 - 18:30

Flora:

Hier gaat alles zn gangetje!
    De ene dag mooier dan de
    andere dag!
    Leuk om jullie te volgen

• 16 Mei 2015 - 18:32

• 16 Mei 2015 - 18:33

• 17 Mei 2015 - 23:08

Alien:

Goed om te lezen dat jullie al zo ver naar het zuiden gereden zijn...Rome komt in zicht...en de temperatuur is beter dan hier...Lijkt me geweldig om door die mooie oude steden te rijden op de fiets...geniet er maar goed van...liefs van ons