Loro Ciuffena - Reisverslag uit Firenze, Italië van Henk en Adrie - WaarBenJij.nu Loro Ciuffena - Reisverslag uit Firenze, Italië van Henk en Adrie - WaarBenJij.nu

Loro Ciuffena

Door: Henkadrie

Blijf op de hoogte en volg Henk en Adrie

19 Mei 2015 | Italië, Firenze

Die was even aan onze aandacht ontsnapt.
Na eerst naar Florence afgedaald te zijn hebben we het centrum van Florence opgezocht. Even dachten we dat we in Hannoi waren met zoveel scooters en alles kris kras door elkaar. Maar het is gelukt om de Domo te bereiken en we zijn er omheen gefietst. Wat een onbeschrijflijk mooi gebouw. Het was ook het meest gevaarlijke deel van de trip met alle touristen van over de hele wereld. Verder heb je in de stad weinig te zoeken met de fiets. Nog wel even een Japanner geholpen die met een groepshuurfiets zat te klungelen waar een trapper met crank en al af viel en hij vroeg mij "is this normal". Ik heb het geheel er weer opgeschoven en met een duwtje weer opgang geholpen. 20 mtr. Verder stond hij natuurlijk weer met de onderdelen in zijn hand. We hebben hem zijn avontuur maar zelf laten beleven en zijn doorgefietst over de Arno met een een mooi uitzicht op de stad.?
Na Florence de natuur weer in en al gauw is het weer klimmen.
De Passo Poggioala Croce, die hadden we niet in de gaten gehad.
Wel mooie uitzichten maar vandaag wilde de benen niet of door de warmte of door gisteren. We schoten niet erg op. En na 850 hoogtemetertjes is het mooi geweest.
In Loro Ciuffena geven we er de brui aan en nemen een kamer in Il Cipresso.
Morgen verder richting Assisi over de Strada di Setteponti een weg over 7 bruggen die vroeger door de Etrusken werd gebruikt van Arezzo naar Fiesole.
Na een avondwandelingtje blijkt dat we overnachten in een plaats dat een nog authentieke middeleeuwse kern heeft. Het behoort volgens de bewoners tot één van de best bewaarde centra van Italië, opvallend is dat het niet valt onder monumenten o.i.d.
Henkadrie.

• 21 Mei 2015 - 17:13

Hennie En Dolores:

Wat een mooi geschreven verslag.
    Bewaren en in boekvorm uitbrengen als tegenhanger van de Lonely Planet....
    Succes.