Finale - Reisverslag uit Rome, Italië van Henk en Adrie - WaarBenJij.nu Finale - Reisverslag uit Rome, Italië van Henk en Adrie - WaarBenJij.nu

Finale

Door: Henkadrie

Blijf op de hoogte en volg Henk en Adrie

25 Mei 2015 | Italië, Rome

24 mei 2015. Via Flaminia.

Op pad voor het laatste stuk naar de camping ten noorden van Rome.
Later zal blijken dat dit een toch wel onderschatte etappe is.
Vanuit Narmi Scalo eerst naar Narmi, dit betekent 200mtr. klimmen. Onderweg komen we langs de Ponte di Augusta, de indrukwekkende boog van de brug die onder regie van keizer Augustus is gebouwd ter verbetering van de Via Flaminia, de oude Romeinse handelsweg die in 220 v. Chr. Werd aangelegd door Gaius Flaminius en die we ongeveer de hele dag zullen volgen.Op het centrale plein in Narmi tussen de historische gebouwen rusten we uit van de klim en nemen het eerste kopje koffie. Hierna dalen e weer naar het dal van de Tiber. Verder gaat het de hele dag voor ons gevoel voornamelijk omhoog met af en toe een daling. Verrassend was het uitzicht op Calcata, een klein stadje op een rotspunt op 250 mtr. Wat bezielt mensen om daar heden ten dagen nog te wonen. Verder maar naar 400 mtr. en weer dalen. De remblokjes hebben ondertussen ook hun beste tijd gehad maar gelukkig is het droog en gaat het nog net. Gisteren in de regen gaf het al wel wat problemen.
Na 70 km. krijgen Rome af en toe te zien en komen we langzaam in het drukkere verkeer. Een paar km. door hectisch verkeer, waar de mensen ineens niet meer zo aardig zijn voor fietsers en dan over een vrijliggend fietspad naar de camping waar we voor een paar dagen een mooie bungalow/caravan huren.
Vermoeid maar voldaan van de zware dag, 96 km. en 1100 mtr. geklommen en gedaald kopen we een lekker koud biertje in de campingwinkel.
Morgen willen we nog een laatste stukje vanuit hier naar het Vaticaanplein doen om het geheel af te sluiten.
Henkadrie.

25 mei 2015. Finale

Het is gelukt. Vandaag zijn we met de fiets op het Vaticaanplein geweest het einde van de tocht.
Het laatste ritje ging van de camping langs de Tiber naar het centrum van Rome. Er loopt een mooi vrij liggend fietspad tot bijna in het centrum en daarna is het ieder voor zich en de rest reken ik maar niet op. Toch is het gelukt een rondje om het Colosseom te fietsen en het p.zza Venetia en de Trevi met de fiets te bereiken. Daarna maar weer vlug de stad uit.
morgen met de metro nog maar eens doen.
De tocht zit er op. We hebben op deze prachtige tocht in totaal 2096 km. afgelegd en bijna elke dag genoten van de prachtige omgevingen, bouwstijlen, landbouwgebieden en verschillende bevolkingen.
Het blijft ons toch weer verbazen wat je met de fiets allemaal kan zien en beleven. Dit jaar ook nog een record, geen enkele lekke band. Leuk was het om de reacties op de verslagjes te lezen met de bemoedigende woorden .
Wie weet wat er nog in het vat zit voor volgend jaar.
Henkadrie.

• 25 Mei 2015 - 22:31

Gerda:

Gefeliciteerd!!! Knap hoor rust nu maar lekker uit .geniet nog even van Rome. Goede reis naar huis. Liefs gerda

• 25 Mei 2015 - 22:38

Anne Betty:

Prachtig, gefeliciteerd met deze bijzondere fietstocht. Mooie prestatie! Toch snel gedaan van Amsterdam naar Rome. Geniet van de rust nu!

• 26 Mei 2015 - 06:23

Flora:

Gefeliciteerd, meer dan 2000 km
    op de teller, wat een topprestatie

• 26 Mei 2015 - 06:25

Flora:

Geniet nog van de dagen
    in Rome en tot gauw
    Gr Flora

• 26 Mei 2015 - 10:01

Wim Liebrecht:

Nog even lekker genieten. Goed gedaan. We zien elkaar weer snel.

Gr A3na en Wim

• 26 Mei 2015 - 10:02

Peter:

Gefeliciteerd, super prestatie, nu genieten van het moois, dat Rome te bieden heeft.

Peli

• 26 Mei 2015 - 12:30

Piet En Carola De Bruin:

bravo!!!! echt supergoed gedaan en wat zullen jullie een mooie foto's hebben. waarschijnlijk moe maar voldaan!geniet nog even hoor van deze week en hopelijk nog even mooi weer! groet!!!

• 26 Mei 2015 - 15:48

Hendrik En Janneke:

Gefeliciteerd! Het is jullie weer gelukt. Echt top hoe jullie ons hebben laten meegenieten, maar moet er echt niet aan denken om dit na te doen. Geniet nog een paar dagen van Rome en tot volgende week. Groet.

• 26 Mei 2015 - 22:40

Aart Zeeman:

Toppertjes hoor!!

• 26 Mei 2015 - 22:42

Alien:

Goed zeg, dat jullie in Rome zijn aangekomen op de fiets... Niet te geloven eigenlijk, zo'n eind weg... Knap hoor! Geniet maar lekker van al dat moois daar, ook zonder fiets is wel eens lekker, toch? Liefs van ons

• 27 Mei 2015 - 13:56

Nel:

Geweldig, jullie hebben het gehaald! Respect hoor....
    Je hebt toch wel een kaarsje opgestoken in de Sint Pieter????

Veel plezier nog in Rome en tot gauw!

• 28 Mei 2015 - 18:25

Ingeborg:

Jullie zijn geweldig! Gefeliciteerd met het behalen van de eindstreep!!! En nu nog even genieten van die mooie stad Rome!
    Tot gauw!!!