Na regen komt harde wind - Reisverslag uit Margalef, Spanje van Henk en Adrie - WaarBenJij.nu Na regen komt harde wind - Reisverslag uit Margalef, Spanje van Henk en Adrie - WaarBenJij.nu

Na regen komt harde wind

Door: Henkadrie

Blijf op de hoogte en volg Henk en Adrie

29 April 2016 | Spanje, Margalef

Na regen komt harde wind.

Weer dat weer maar ja het is zo bepalend voor het fietsen.
Vanmorgen eerst nog wat regen en daarna droog. De wind komt later.
Eerst ontbeten met een fietser die op weg was van Malaga naar Briele
Vanuit Manresa al klimmend en later weer dalend richting Igualada. Het landschap wordt opener en de bebossing maakt plaats voor landbouw en wijngaarden. Mooie vergezichten met o.a. zicht op het grillige rotsmassief van Montserrat helaas hangt dit nog gedeeltelijk in de bewolking en is het goed dat we de omweg die er dicht langs loopt links hebben laten liggen. De plaatsjes waar we doorheen komen zijn oud en vaak vervallen maar goed is te zien dat er ook betere tijden zijn geweest. Bijzondere gebouwen enz. Richting Montblanc wordt de tegenwind onaangenaam sterk. Deze komt schuin van voren en zorgt ervoor dat we een breed gedeelte van de weg opeisen. Zelfs bij afdalingen lukt het niet om zonder bij te trappen de gang erin te houden. De rest van de dag alleen maar sterke tegenwind. Na 85 km. komen we vermoeid aan in Montblanc. Juist vandaag is er een jaarlijks festival en geen hotelkamer te krijgen. De mevrouw van de info. belt op ons verzoek een aantal hotels in de omgeving met als resultaat een kamer in Hotel Monestir 9 km. verder de berg op met nog steeds de zeer straffe wind tegen. We zijn de enige bezoeker en volgens mij heeft het Vaticaan hier ook zijn geld in zitten. Gedateerd maar alles werkt. Ondertussen is het bijna 9 uur geworden en zijn we echt moe.
Vandaag nog een fietser ontmoet die een rondje Marokko had gedaan met als vertrekpunt Nederland en was nu weer op weg naar huis op zijn gestoffeerde ligfiets. Je kon nog net zien dat het een fiets was zoveel troep hing er eraan. Half jaar al onderweg en alleen wild kamperen.
Morgen eerst maar eens kijken hoe we er voor staan vordat we weer opstappen.
Henkadrie

• 01 Mei 2016 - 21:21

AnneBetty:

Wel, je weet nu dat het waar is (dat het een zware tocht zou worden).
    Dapper dat jullie zover volhouden.
    We wensen jullie veel moed en doorzettingsvermogen, maar vooral genieten van alles wat je ziet en meemaakt.
    Hier de eerste mooie lentedag meegemaakt. Ook lekker gefietst maar iets minder zwaar.

groetjes van Anne en Betty

• 02 Mei 2016 - 09:36

Hennie En Dolores:

Beste Henk en Adrie,
    we gaan even een paar dagen uitrusten van jullie verhalen, in het land van bartje......
    Hoewel uitrusten...:(

Volhouden!