Vandaag 8° overmorgen 25°??? - Reisverslag uit Orcera, Spanje van Henk en Adrie - WaarBenJij.nu Vandaag 8° overmorgen 25°??? - Reisverslag uit Orcera, Spanje van Henk en Adrie - WaarBenJij.nu

Vandaag 8° overmorgen 25°???

Door: Henkadrie

Blijf op de hoogte en volg Henk en Adrie

12 Mei 2016 | Spanje, Orcera

Vandaag 8° overmorgen 25°

Vanuit de hotel kamer die we hebben opgestookt tot 27 ° om vast te wennen aan wat gaat komen.
Het plan om vandaag naar Orcera te fietsen over de hellingen naar het hart van de Sierra de Alcaraz werd vanochtend wreed verstoord door harde wind en zware laaghangende bewolking.
We hebben onze zeer vriendelijke gastheer die ook een voortreffelijke maaltijd kan voor schotelen gevraagd om te informeren naar een taxi die ons 35 km verder over de hoogste bergen zou kon brengen.
Ja hoor dat kan, een half uur later staat er een luxe Peugeot met een open veebakje voor de fietsen. OK ook goed. Vanuit Riopar zijn we nog verder gefietst naar Orcera en hebben we Andalusie bereikt met de poncho als veilige parachute. Toch een voldaan gevoel vandaag.
Henkadrie

• 12 Mei 2016 - 21:52

Hennie En Dolores:

Sterkte en houd vol.
    Achter de wolken .......

• 12 Mei 2016 - 22:03

Ank:

Zou het echt zo zijn dat als het hier koud wordt, het in Spanje zomer wordt. Ik hoop het voor jullie. Maar ik vond de 26° hier vandaag heel lekker. Dus wat gaat het worden?.. ik gun jullie in ieder geval lekker fietsweer voor de komende weken. Ajetoo

• 12 Mei 2016 - 22:56

Alien:

Wat heerlijk voor jullie dat het eindelijk lekker warm gaat worden!
    Bij ons zakt de temperatuur als een baksteen vanaf zaterdag, als de voorspellingen uitkomen.... We zijn bang van wel! 13 graden, die ook nog kouder aan gaan voelen... Omgekeerde wereld!
    Veel fietsplezier!

• 12 Mei 2016 - 23:17

Bert Majoor:

Wij zijn net terug van bijna veertien dagen Vecht en spiegelglas. Wij hebben de temperatuur gehad die bij jullie gaat komen. Ineke heeft verschillende malen gereageerd maar ik zie dat niet als ik reacties bekijk.
    fijne reis en geniet vast van de warme hotelkamer en komende dagen van de 25 graden
    Ineke en Bert

• 13 Mei 2016 - 00:18

Pauline:

Spanje en dan regen en kou wie had dat gedacht en hier in Nederland , inclusief Texel, prachtig zomerweer.
    ja Adrie iets warmer en mooier dan toen jij hier was . Ik heb de laatste dagen heel wat gefietst met heel heel veeeeel wind tegen ! maar dat is meestal hier zo . Maar jullie hebben bergen èn wind en minder weer ,
    maar als ik het goed begrijp wordt dat komende tijd beter . ik hoop het voor jullie . het allerbeste en nog veel fietsplezier, groetjes Pauline

• 13 Mei 2016 - 08:37

Flora:

Goedemorgen Henk en Adrie,

Fijn dat het nu mooier weer gaat worden en hier weer wat minder
    Heel leuk om al die kleine dorpjes te bezoeken. met de fiets zie je een hoop!
    Veel zonnige fietsdagen toegewenst.
    Gr Flora

• 13 Mei 2016 - 14:20

Ineke Majoor:

Hoi Henk en Adrie,
    Hier is de wind al gedraaid nadat het noorden maar het is nu 21 graden met veel wind.
    Jullie hebben nu vast de poncho niet meer nodig, het wordt erg mooi. Geen fietsen meer in een aanhanger maar lekker op pad en veel mooie plaatsen aan doen en genieten van de omgeving en de natuur.
    Veel plezier, en tot het volgende verslag.