Bali-Lombok - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Henk en Adrie - WaarBenJij.nu Bali-Lombok - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Henk en Adrie - WaarBenJij.nu

Bali-Lombok

Door: henkadrie

Blijf op de hoogte en volg Henk en Adrie

04 Mei 2012 | Indonesië, Batavia

Donderdag Padang Bay-Lembar

Deze ochtend de gok gewaagd en de Ferry naar Lombok opgezocht. Kaartjes voor de slowboat gekocht, je kan ze ook voor de fastboat kopen maar je komt op dezelfde boat. Nu is boat wel een beetje overdreven het lijkt meer op de boat van Sinterklaas die van de oceaanbodem is opgedoken. Wat een roestbak. Welcome on board sir, moet je wel eerst met je fietsen over die half verrotte rijplaten zien te komen.
Omdat ik er nog al op gesteld was binnen een acceptabele tijd een toilet te kunnen bereiken die eerst maar eens opgezocht.
Ja hoor, 3 stuks voor de Gents. Houten hokjes 1.50cm.hoog een waterbakje en een steelpannetje en allemaal voor het gat in de vloer.
Maar dan wel weer 4 grote flatscreens waar schreeuwende films op worden vertoond en twee grote airco's waar te koude lucht wordt uitgeblazen.
Ik dacht nog even dat ik een heilige stoel had bemachtigd. Overal op straat zie je offermandjes met bloemetjes enz. Maar in dit geval was het de stoelvulling.
De overtocht duurde ruim 5 uur, het dding vaart echt tergend langzaam dat is waarschijnlijk ook de reden dat ze 5 van die dingen hebben ingezet op het traject.
De grootste ergenis is als ze (proberen) aan te leggen. Voordat alle hoeken en profielen van de laadklep en het perron in elkaarpassen ben je weer een half uur verder. Om 4 uur waren we van board. Eerst een echt toilet op naar het havengebouw, en ja hoor, aangepast en in stijl van de schuit.
We waren het zat en ik totaal geen fut meer in de benen. Van de twee hotels volgens het boek de schoonste uitgezocht, ze zullen de tekst wel hebben verwisseld.
Na een paar schone lakens en een schone handdoek de kamer geaccepteerd. Met airco en douche, scroef in de muur en slang. Je wordt steeds blijer van de eenvoudige dingen.
Henkadrie.

4 mei Lembar naar Senggigi.
Vroeg vertrokken om zoveel mogelijk van de koele ochtend te genieten. Slapen is er na een uur of 5 toch niet meer bij. De moskee begint dan een gebedsjank te genereren die zijn weerga niet kent, het doet echt pijn in je oren en de afsplitsing op de volgende hoek doet ook z'n best. Een mooie route door rijstvelden en dessa's vandaag. In elk dorpje is wel een school waar onvoorstelbaar veel kinderen onderwijs krijgen. Als het kan vliegen ze met z'n allen naar het hek en roepen de eerst geleerde engelse woorden.
Een langs de weg gelegen kleine apotheek heeft onze reisapotheek weer aangevuld en een zoveelste goede raad gegeven.
Gaandeweg zie je wel de verschillen tussen Bali en Lombok. Lombok is vooral islamitisch wat je duidelijk in het straatbeeld terugvindt, het is veel minder toeristich,het landschap is opener en de mensen zijn ontzettend vriendelijk.
Morgen staat ons ook weer een mooie route te wachten waarvoor we wel moeten klimmen, een beetje koeler weer zou welkom zijn.
Vanuit onze kamer met fan die het net onder de 32° weet te houden de groetjes van
Henkadrie

HET REGENT!!!!!

• 04 Mei 2012 - 10:32

Wouter En Saskia:

Gelukkig is onze boot vanaf Texel een stuk sneller. Je moet er alleen eerst kilometers voor in de file staan.... Op het fietspad! Met de auto wel te verstaan. Veel succes met jullie tocht morgen!

• 04 Mei 2012 - 10:43

Peet:

Hier regent het ook voor de verandering, maar het is bij jullie beslist warmer, goed dat jullie weer verder zijn getrokken, al is het dan met handicaps, is er nou geen apotheek die je aan een behoorlijke kurk kan helpen? Hoewel, dat zit natuurlijk niet lekker. Een centrale afvoer dan? goede reis verder en tot de volgende keer! groeten van Lia

• 04 Mei 2012 - 15:24

Alien:

Jullie maken weer een hoop nieuwe dingen mee....en inderdaad leer je dan te waarderen waar je normaliter niet eens bij stil staat. Hopelijk heb je de komende tijd iets meer energie Henk en hoe gaat het met Adrie?
    Groetjes maar weer...

• 04 Mei 2012 - 23:40

Bas En Femke:

Vanaf de nieuwe ACER laptop wensen we jullie nog veel reisplezier. Hier in USA is alles prima. We genieten volop, en dat moet ook wel want het zit er al weer bijna op.
    Het is heel leuk om met zijn allen te zijn en natuurlijk om Thomas in het echt te zien en vast te houden. Hij doet het heel goed en is zo wat wij merken, een makkelijke baby.
    Succes nog met het herstel, hopelijk gaat dat nu snel zodat jullie weer helemaal optimaal kunnen genieten.
    Groeten van iedereen hier in Boston,
    Bastiaan en Femke

• 05 Mei 2012 - 15:48

Wat Een Interessant,:

Wat een interessant verslag weer. Als je je ogen sluit, zie je het haast voor je. (Lezen met de ogen dicht is wel iets voor gevorderden) We hopen dat de medische pronblemen (Jakarta quickstep) snel achter de rug zullen zijn, en jullie volop kunnen genieten van dit avontuur.

Hennie en Dolores (vanaf de nieuwe PC vam Femke)