De eerste dagen - Reisverslag uit Harwich, Verenigd Koninkrijk van Henk en Adrie - WaarBenJij.nu De eerste dagen - Reisverslag uit Harwich, Verenigd Koninkrijk van Henk en Adrie - WaarBenJij.nu

De eerste dagen

Door: Henk en Adrie

Blijf op de hoogte en volg Henk en Adrie

26 April 2023 | Verenigd Koninkrijk, Harwich

Maandag 24 april 2023

Zoals voorspelt, veel heel veel regen bij het openen van de gordijnen. We wachten tot het middaguur en gaan op pad als de meeste vlekken op de buienradar verdwenen zijn.

Na nog geen km, bingo regen. Een ernstig gesprek met de weergoden zorgt voor een deal, de regen wordt ingeruild voor harde wind NW. Een start die wat milder had mogen zijn. In Mijdrecht maar even wat warme koffie en door het groene hart naar Bodegraven. Prachtige weggetjes met heel veel water. Doen we nog een keer over bij andere omstandigheden. We blijven in Bodegraven. Morgen even een klein stukje om en bij Bike4Travel in Rotterdam de voorrem na laten kijken wat die heeft kuren.

Komt goed. Adrie geniet van de ondersteuning op haar fiets.

Henkadrie

Dinsdag 25 april 2023

Een ontbijtje bij het hotel, altijd lekker en genoeg voor de hele dag.

De GPS een route laten maken naar Rotterdam om even naar de voorrem te laten kijken. Volgens ons maakt de Garmin met deze kaart er een potje van en laat veel zien van het groene hart. Maar we komen er. Een beetje stellen aan de rempads en een verhaaltje en we gaan weer op pad. Het rauwe geluid en de trillingen zijn nog niet helemaal weg, ik denk dat het wachten is op een flinke afdaling om ze goed ingesleten te krijgen. We shall see.

De route naar Hoek van Holland is 60 km.i.p.v. 40 met dank aan Garmin. Wel mooi om via allerlei weggetjes door het Westland te cruisen en we hebben tijd genoeg.

De boot vertrekt om 22.00 uur en we checken om 19.00 uur in, we hunkeren naar een warme douche. De eerste 150 km zitten erop nu eerst een stukje varen.

Henkadrie

Woensdag 26 april.

Vroeg uit de veren.

Vanmorgen vroeg gewekt door de scheepsradio. 5.30 uur lokale rijd. (Had niet gehoeven).

7.00 uur stonden we op de kade en kon het links fietsen beginnen.

In de eerste uren heb ik meer fazanten en patrijzen gezien dan in heel 2022. Zelfs een prachtige pouw op een hek die met zijn ochtendritueel aan de gang is.

Langs een riviertje de Colne waar veel oude schepen op hun zij liggen vanwege het getij. Vergane glorie maar tot onze verbazing ook nog bewoond.

Verder over veel landelijke weggetjes en paadjes om je maar van de drukke wegen af te houden. We zien wel prachtige natuur en in de bossen veel blauw/ paarse Lelietjes van(der) Dalen, velen vol.

In Colchester kijken we in de stad en wordt ik aangesproken door een man die vraagt of ik uit Nederland kom en iets weet van de vesting van Naarden. Een grote wens van hem om die nog een keer te bezoeken. Zo is er altijd wat bijzonders.

In de middag stoppen we in Maldon en overnachten in een heel oud cottage aan de kade waar traditionele zeilschepen liggen. Thames Barges on the rivier Black Water.

Over het algemeen is alles hier oud en traditioneel.

De laatste 100 jaar weinig onderhoud. We slapen in een scheef bed.

Henkadrie.

• 26 April 2023 - 20:31

Pauline Beelen :

Hé wat leuk, wist niet dat jullie weer op de fiets weggingen . Maar eigenlijk had ik het kunnen weten, ieder jaar rond deze tijd ( dacht ik) [e-1f602] , een betere droge start en minder wind was wenselijk geweest, maar jullie zijn die-hards en toch gegaan. Nu Engeland , veel succes en fietsplezier. En Adrie die ondersteuning zal fijn zijn. Ik wil er nu ook één aanschaffen, de wind blijft hard waaien. 2 weken terug 62 km gefiets, wind pal tegen wat regen, t viel niet mee, dus....nu kijken naar een E- bike . Hopelijk komt de [e-1f31e] eraan, groetjes

• 26 April 2023 - 20:31

Pauline Beelen :

• 26 April 2023 - 21:03

Rob:

Wel heftig om zo weg te gaan. Maar wel een mooie route zo te lezen.

En links rijden? Gaat dat goed?

Wordt wel een mooie reis zeker.

Veel fietsplezier [e-1f44d]

groet Rob

• 26 April 2023 - 21:44

Judy Beek:

Wat geweldig toch in de regen vertrokken [e-1f44d]Hebben nog aan jullie gedacht. Niet getennist maandagmorgen !! Veel fietsplezier blijf vooral lekker veel schrijven. Maken we ook nog wat mee groetjes Judy

• 26 April 2023 - 22:11

Adrina En Wim:

Knap hoor! Ondanks de regen toch doorgezet en nog een ommetje over R’dam Nu maar hopen op droog weer en veel fietsgebruik in Engeland