San diego - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Henk en Adrie - WaarBenJij.nu San diego - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Henk en Adrie - WaarBenJij.nu

San diego

Door: henkadrie

Blijf op de hoogte en volg Henk en Adrie

05 Juni 2013 | Verenigde Staten, San Diego

Maandag/dinsdag

Deze twee dagen zijn we zo'n 140km. Verder naar de Mexicaanse grens opgeschoten. Het fietsen gaat zowel voor Adrie als mijzelf best relaxed. Hier en daar een flinke puist maar daarna altijd weer die heerlijke afdaling. Het altijd maar mooie weer, volop zon met een licht windje en zo tussen de 20 en 25 graden maken het tot een perfect fietsklimaat. Gisteren samen met groepjes pelikanen langs het strand opgefietst. Prachtig. Vandaag weer maar dan ook met robben op het strand. Vooral Newport en Oceanside maakte veel indruk. Schoon, relaxed, prachtige stranden enz. Zoals een pensionares mij vertelde, dit is de plaats om je ouwe dagdoortebrengen, ik heb een jaar gezocht maar hier moet je zijn . Opvallend zijn de vele naval bases langs de kust. Gisteren hebben we zelfs, volgens de route, 15 km over een marine basis gefietst met helmplicht en identificatie. Het kopen van een sandwich ging niet door omdat we geen pas hadden. Eten ze het toch lekker zelf op. Vanochtend vertelde mij een belangstellende dat we waarschijnlijk over de helft van de voorrraad newclear warheads van de US hebben gefietst. Ik heb er niets van gemerkt, de tijd zal het leren. Elke dag maar weer gesprekjes met mensen die het ook zo graag zouden willen doen maar nog niemand gevonden die de uitnodiging aanneemt. Allemaal druk, business en andere zaken. Vandaag zijn we in San Diego aangekomen en onze intrek genomen in een Best Western. We kregen een grote kamer zodat de fietsen ook genoeg ruimte hebben, verder ging het senioren tarief ook vlot over de tafel. Morgen maar eens even onderhandelen over het tarief voor de komende dagen anders schuiven we een hotelletje op. Het laatste stukje naar de grens doen we morgen, daar moeten we toch zijn geweest, en komen dan hier weer terug. Nu eerst even de Kingsize in.

Vandaag woensdag hebben we een bikestore bezocht om een paar fietsdozen te regelen. Op zich geen probleem dozen genoeg nu alleen nog even het vervoer van de shop naar het hotel, leuk klusje voor morgen. Verder zijn we bij de Mexicaanse grens geweest om daadwerkelijk te kunnen zeggen dat we nu de hele westkust hebben gefietst. Hoera doel bereikt. We hebben nog wat rondgetourd en nog een keer een Souplantation bezocht om nog eens lekker en gezond veel te eten. Dit nadat we in een veel te grote outlet nog wat inkopen hadden gedaan. Aan het eind van de middag kwam het eerste signaal binnen dat het tijd wordt om te stoppen met de ritjes door de stad. Een vrouw in een SUV vond het nodig op met haar buiten spiegel mijn elleboog te raken. Gelukkig klapte de spiegel in en liep het goed af. Duizend excuses en verder maar weer. Anders dan in San Francisco zijn ze hier minder gewend aan fietsen in de stad hoewel je wel overal bikelanes hebt. Voor de eerste keer voorspellen ze vanavond op de tv voor morgen bewolking, we zijn benieuwd of ze het goed hebben. Henkadrie.

• 06 Juni 2013 - 08:14

Gerda:

Wat een geweldige tocht hebben jullie weer achter de rug.en wat hebben jullie ons mee laten genieten ,bedankt.nu nog even genieten en dan een goede reis naar huis Gr. Gerda

• 06 Juni 2013 - 11:57

Piet En Carola De Bruin:

hallo Henk en Adrie,
    nog extra genieten dus van die laatste daagjes!
    de stoelen zijn bij ons al uit de auto gehaald hoor, helaas moet je soms toch vooruit denken ..
    tot maandagmorgen, wij hopen veilig uit Stockholm terug te keren dan:-)
    lieve groet!!

• 06 Juni 2013 - 17:05

Aart:

Weer mooi om te lezen, al die ditjes en datjes. Veel plezier de laatste dagen met koffers en dozen pakken en een natuurlijk een goede thuisvlucht gewenst! Gegroet zus en zwager.!