de eerste dagen - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Henk en Adrie - WaarBenJij.nu de eerste dagen - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Henk en Adrie - WaarBenJij.nu

de eerste dagen

Door: henkadrie

Blijf op de hoogte en volg Henk en Adrie

04 Mei 2011 | Canada, Ottawa

Na een zeer rustige vlucht werden we in de aankomsthal verwelkomd met een oproep van de speaker of enk witekemp and edreentje ziemen zich wide melden bij de info balie. En ja hoor twee stuks bagage waren "missing" dus geen fietsen. Ondanks nu eens een keer officiele KLM dozen te hebben gekocht en alees van te voeren aangemeld en een bevestiging gekregen was het toch mis gegaan. Formulieren ingevuld enz. enz. en de volgende dag maar contact opnemen, welterusten.
Ook het weer viel zwaar tegen, regen en snijdend koud. De volgende dag zijn we met het openbaar vervoer de stad gaan verkennen.Vancouver is een moderne en gemakkelijke stad met bijna geen historische objevten. Gastown en Chinatown zijn de klassiekers maar niets anders dan ergens anders dan in andere grote stad.op de terugweg langs het vliegveld om te kijken of er al its was maar helaas de balie was reeds gesloten later wel op internet gezien dat de dozen wel waren verstuurd. Met KLM gebeld en de toezegging gekregen dat ze waarschijnlijk wel s'avonds bij het hotel zullen worden bezorgd omdat ze daar 24 uur per dag terecht kunnen.
En ja hoor om 10 uur waren we weer met ons vervoer herenigd.
Een fiets zat op zijn kop in de doos?? maar verder onbeschadigd.

Vanmorgen zijn we op de fiets naar Gransville Island gegaan en hebben Stenley Park bezocht. Vancouver is prima te fietsen met veel auto luwe fietsroutes en met alle respect van het overige verkeer. Wel heuvelachtig maar ja dat hoort dan maar bij de voorbereidingen.

Morgen beginnen we aan de route en hebben er na de eerste kennismakingen hier het volle vertrouwen in dat dit goed gaat lukken. Ook hetweer is opgknapt

• 05 Mei 2011 - 06:44

Femke:

Gelukkig zijn de fietsen weer terecht en onbeschadigd. Jullie hadden wel pech met de aankomst, maar dan zal het vast de rest van de vakantie wel goed gaan.
    Hier zijn de festiviteiten bijna voorbij. Vandaag nog bevrijdingsfestival. We gaan naar Wageningen. Vrijdag gaan we voor 3 dagen naar Delft/Den Haag/Scheveningen. Een echt weekendje weg dus.
    Fiets ze en veel plezier toegewenst!

liefs, Femke (en ook van Bas, maar die zal zel nog wel iets schrijven denk ik)

• 05 Mei 2011 - 07:52

Bastiaan:

iets.

• 05 Mei 2011 - 07:55

Bastiaan (2):

Ha,

Wat leuk zeg. Leuke foto ook. Denk dat de rest van de Noord Amerikanen ook wel rekening zal houden met fietsers.
    Veel plezier onderweg en geniet ervan.

• 05 Mei 2011 - 17:14

Bas Van Der Linden:

Ha Adrie en Henk,

Gelukkig kunnen jullie fietsen ( de KLM staat voor niets!) ik hoop dat jullie hetzelfde weer krijgen wat wij hebben. Ik denk dat de doos is nagekeken of Binladen er in zat. wat niet zo is want die was bezig in Pakistan met andere dingen.
    Een prettige fietstocht en tot de volgende keer.
    Gr. Bas

• 05 Mei 2011 - 20:02

Wouter:

Leuke foto ja, ziet er ook koud oud inderdaad. Maar goed, wie weet wordt het nog prachtig weer! Fijn dat de fietsen er zijn in elk geval.

Groetjes, ook van Sas natuurlijk ;)

• 06 Mei 2011 - 19:04

Zwanie:

alles oke, gelukkig knapt het weer op.
    hier is het trouwens prachtig weer
    heel veel plezier met jullie fietstocht.
    van mij een dikke knuffel.
    zwanie

• 06 Mei 2011 - 20:42

Hendrik:

Een zeer rustige vlucht maar geen fietsen aan boord, ja je kan ook niet alles hebben. Maar toch ook weer gratis fietsen naar jullie hotel gebracht. Nu kan de tocht toch echt beginnen. Zag in het weerbericht dat de temperaturen omhoog gaan dus binnenkort kan de korte broek aan.
    Nog een fijne vakantie toegewenst ook namens Janneke