nog steeds koud - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Henk en Adrie - WaarBenJij.nu nog steeds koud - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Henk en Adrie - WaarBenJij.nu

nog steeds koud

Door: henkadrie

Blijf op de hoogte en volg Henk en Adrie

06 Mei 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Gisteren zijn we uit Vancouver vertrokken met dreigende lucht en na een half uur begon het te motregenen en in de middag een klein zonnetje.
Tmperatuur was nog steeds te laag.
Na een halve dag door industrieterreinen en langs de rivier gefietst te hebben kwamen we toch eindelijk aan de buitenkant van de stad terecht. Onze eerste grote klim was de Frasiere Bridge. Deze zou in een tour de France etappe niet misstaan. Met de zenuwen in het lijf op weg naar de grensovergang met de VS. Want met al die verhalen over de douane enz. zal dit wel weer wat worden. Aller vriendelijks werden we behandeld formuliertje invullen 12 dollar betalen en zorgen dat de beambten in hun rol konden blijven dat is alles wat nodig is om de grens vlot te passeren.
Na 100 Km. op en neer en erg vermoeid en koud een goed Motel gevonden in Bellingham.
Vanochtend weer een druilerige regen, toch maar weer op pad.
Een mooie heuvelachtige route langs de kust. Gelunched in Edison. Een piepklein plaatsje waar de tijd heeft stilgestaan en uitsluitend lokale bevolking zich tegoed doet aan een mok koffie." Hi guys where are you riding to" werden we verwelkomd. Twee bakken warme koffie en een muffin met een gebakken ei en friet gaf ons weer genoeg energie om door te gaan. De rest van middag lang zee en langs de SR20 gefietst. Vannavond slapen we in Oak Harbour.
Het fietsen is goed te doen en de kaarten van de "Adventure Cycling Org." voldoen prima.
Het is jammer dat we geen Doggy Bags mee kunnen nemen,want eten krijg je genoeg.
Groeten van Adrie en Henk

PS. Wat leuk al die reacties.
Hendrik stuur dat mooie weer!!!

• 07 Mei 2011 - 07:21

Jaap En Alinda:

Fijn om te horen dat het allemaal goed gaat daar! Jammer alleen van het weer, maar ja daar hebben we niets over te zeggen. Veel fietsplezier nog!

• 07 Mei 2011 - 10:07

Hennie En Dolores:

Wat een service! Verslagen met foto en kaart, het kan niet op.
    Vanuit onze luie stoelen,voelen wij ons haast bij jullie :)
    Niet te veel eten, want dat kunnen de fietsen niet dragen!
    Veel succes.

• 07 Mei 2011 - 17:03

Lydia:

Hey A3 en Henk,
    Ik heb net een nieuwe fiets gekocht. Ik kom zo naar jullie toe. Niet met KLM, maar met een "giant"....
    Veel plezier nog. Ik zit met zweet op het voorhoofd van de hitte, zal dit ook meenemen. Veel fietsplezier.
    Groet Lydia

• 08 Mei 2011 - 17:09

Femke:

Leuk om weer een berichtje te lezen. Wij zijn naar Delft, Den Haag en Scheveningen geweest dit weekend. Het was echt een weekendje weg waar goed gebruik van alle cadeaubonnen hebben gemaakt (een bioscoop bezoek, een theater bezoek en een cocktail! Wat wil je nog meer).
    We duimen dat het weer daar wat beter gaat worden. Veel fietsplezier!

• 08 Mei 2011 - 21:50

Alien:

Leuk om te lezen en in gedachten zie ik jullie op de fiets zitten. Wij hebben gisteren een kleine 50 kilometer getrapt in de zon en door het vlakke land....dat is andere koek....
    Jammer dat het aan de kille kant is daar, maar hopelijk wordt het snel beter.
    Alle goeds en geniet
    tot het volgende verslag.

• 14 Mei 2011 - 17:21

Piet En Carola:

Sorry. We lezen nu pas jullie proza. Hopelijk is inmiddels het weer verbeterd. Het is hier in ieder geval minder weer.
    Groet van piet en carola