Santa Cruz - Reisverslag uit Santa Cruz, Verenigde Staten van Henk en Adrie - WaarBenJij.nu Santa Cruz - Reisverslag uit Santa Cruz, Verenigde Staten van Henk en Adrie - WaarBenJij.nu

Santa Cruz

Door: henkadrie

Blijf op de hoogte en volg Henk en Adrie

20 Mei 2013 | Verenigde Staten, Santa Cruz

Zaterdag 18 mei

Vanmorgen hebben we de hybrid ingeruild voor onze fietsen. De man achter de balie stond maar te roepen, oh I can't believe this.Hij was ervan overtuigd dat we de fietsen in de auto zouden laden en zuidwaarts zouden gaan. We hadden ons aardig druk gemaakt hoe we de weg naar de kust moesten vinden en de hellingen die we tegen zouden komen. Het volle vertrouwen in Google Maps werd maar één keer geschonden toen we op een doodlopende weg voor de County Yail SFO stonden.Of we op bezoek kwamen, nou nee, graag de weg naar de kust. Het probleem was bekend en we werden de juiste richting opgestuurd. Verder was het een prachtige dag en hadden we ons weer eens onnodig druk gemaakt. De wind hoeft niet af te nemen want die hebben we in de rug. In Halfmoon Bay moesten verschillende keren van noord naar zuid om een hotel te vinden waar nog een kamer over was vanwege een festival en de marathon van SFO. Wist ik niet, jammer. Morgen gaan we op weg naar Santa Cruz.

Zondag
Vandaag een mooie rit gehad langs de kust veel langs de H1 met af en toe een bike path door een state park of om een druk centrum heen. De rangers in de parken zijn erg bereidwillig om ons de mooiste weggetjes te wijzen en zeer belangstellend waar we me bezig zijn. De wind is ons nog steeds goed gezind wat finkt helpt met de klimmen. Zo komen we goed op dreef voor wat ons nog te wachten staat de komende dagen. Of zoals een andere biker zei, zal ik een foto maken, nu zien jullie er nog goed uit.
In Santa Cruz leek het ineens volop zomer, de stranden vol en de boulevards vol met belangstellende voor de ruim aanwezige surfers in en op het water.
In de namiddag ingechecked bij de comfort inn en naar de Safeway voor het avondeten. Bij de kassa de schrik, portemonnee niet in de tas en ook de creditkaart niet op zijn plek. De schrik en de discussie tussen ons moet bij de mensen achter ons in de rij goed zijn overgekomen. Toen we de boodschappen bij de service desk wilde achterlaten werd ons gezegd dat ze al betaald waren. Een vriendelijke totaal vreemde mevrouw wenste ons een goede maaltijd toe en hoopte dat het geld snel terecht kwam. Haar adres wilde ze niet geven en we hadden het maar te accepteren.Het geld lag gelukkig in de hotelkamer. Een zeer speciale ervaring.

Henkadrie

• 20 Mei 2013 - 09:37

Hennie En Dolores:

Wat een prachtig verhaal van die boodschappen. Een lichtpuntje in deze tijd waarin egoïsme en fraude het nieuws van de dag lijken te zijn.

• 20 Mei 2013 - 12:23

Gerda:

Wat een positieve beleving zeg.gelukkig zijn er ook nog veel goede mensen op deze aarde.ik heb een heerlijke zonnige week in de Hommelhof gehad terwijl het hier pet was met het weer.de dennen zijn weer vreselijk,geen eer meer aan te behalen,maar eens zien wat ik daar mee moet doen.
    Fiets ze verder,wij lezen de verhalen wel groetjes

• 20 Mei 2013 - 21:19

Bastiaan:

Hi,

Goedkoop shoppen zo. Toch weer goedgekomen :)
    Hopeliijk de komende dagen wat ontspannender belevingen.

groetjes

• 20 Mei 2013 - 21:46

Aart:

Hoi,
    Weer een leuk verhaal. Het blijft spannend. Benieuwd naar de volgende onverwachte gebeurtenissen van jullie......;-)

• 21 Mei 2013 - 15:10

Familie De Bruin:

Hallo Henk en Adrie, wat heerlijk om jullie verhalen weer te lezen en het gaat blijkbaar allemaal goed.
    wat fijn dat jullie mooi weer hebben, kunnen wij niet zeggen: 1 groot drama: groene herfst en eind van de week 10 graden :-(
    geniet geniet!
    lieve groet van ons allemaal!

• 23 Mei 2013 - 14:23

Arie:

Hallo,

Ik lees jullie's verhalen met veel plezier.
    Hier loopt het allemaal niet zo op rolletjes want Mieke ligt plat op haar rug door een vorm van Ischias/het hagelt zo nu en dan/pinkteren k../60 jarig feest van zevij in Valkenburg afgezegd/moet boot alleen terug varen uit Friesland/omzet valt tegen/ik denk dat ik ook maar ga fietsen. Veel plezier.