richting Santa Barbara - Reisverslag uit Lompoc Village, Verenigde Staten van Henk en Adrie - WaarBenJij.nu richting Santa Barbara - Reisverslag uit Lompoc Village, Verenigde Staten van Henk en Adrie - WaarBenJij.nu

richting Santa Barbara

Door: henkadrie

Blijf op de hoogte en volg Henk en Adrie

25 Mei 2013 | Verenigde Staten, Lompoc Village

Een ontbijt in een restaurant bij het hotel. Daarna op de fiets die een zucht gaf van het gewicht dat deze kreeg te werken. Wat een belachelijk ontbijt van eieren, bacon en aardappels en ook nog 4 stukken toast. Dit was ook nog het kleinste ontbijtje wat te krijgen was. Verder weer een mooie dag door heuvelachtig farmland met af en toe en stukje langs zee. Weinig shops om iets te drinken te kopen onderweg dus maar gevraagd in Osmos naar een supermarkt. First on you left hand than down de street. Hij zei er alleen niet bij dat toen we het gevonden hadden we 10 km. Verder waren. Zo gaat het elke keer als je iets vraagt. Totaal ander idee van afstanden en alles uitgedrukt in ...minutes drive. Aangekomen in Pismo Beach hebben we peprobeerd om onderkomen te regelen voor het komende weekend. Memorial weekend. Een volgende bestemming komende dagen is o.a. Santa Barbara de riviera van Californië. Geen hotel te krijgen, alles volgeboekt voor komend weekend. Nog een paar plaatsen voor top prijzen. $ 400._/500 per nacht. Ook op de plaats blijven is geen optie omdat ook dit is volgeboekt. Uiteindelijk hebben we in een hostel een kamer kunnen krijgen,we zijn erg benieuwd waar we in terechtkomen. Vanavond mochten we de fiets, spontaan op vorstel van een medewerker,bij een super binnen naast de kassa stallen omdat we het kettingslot vergeten waren mee te nemen uit het hotel. Henkadrie

Eerst een onderhoud gehad met de buurman, die net als zoveel andere in de jaren 60 in Frankfurt is gelegerd geweest. Hebben toen ook allemaal een rondje Europa gedaan. Verder de hele dag lange wegen door graslanden en bloemkoolvelden met weer veel spaans sprekende arbeiders die overigens wel opvallend goed gehumeurd zijn. Om 3 uur ingecheckt in het hotel en 's avonds bij de lokale Chinees van een buffet genoten. Zojuist een half uurtje met de helpdesk van de internet provider aan de telefoon gezeten om de Wifi en mijn tablet met elkaar te laten communiceren en zie hier het werkt weer. Morgen een lange rit naar Santa Barbara die begint met een klimpartij, de hoogste van onze tour en daarna alleen maar dalen richting de riviera. Henkadrie.

• 25 Mei 2013 - 10:53

Hennie En Dolores:

We genieten van jullie verslagen. En, we begrijpen dat jullie het geweldig naar de zin hebben.
    Fijn zo.

• 25 Mei 2013 - 12:59

Anne Betty:

Mooi avontuur door de uitgestrekte streken, zo te horen. Leuk ook om mee te leven, zonder te hoeven trappen.
    Sterkte met de klimmen en geniet van het dalen, groetjes, Anne Betty

• 01 Juni 2013 - 22:46

Hans Tovar:

Hoi henk en adrie. Wat leuk om dit te lezen. Ook omdat ik hier zelf ben geweest en ik weet welke afstanden jullie afleggen. Nog veel fietsplezier. Gerry en hans