Hollands glorie in Sasebo - Reisverslag uit Sasebo, Japan van Henk en Adrie - WaarBenJij.nu Hollands glorie in Sasebo - Reisverslag uit Sasebo, Japan van Henk en Adrie - WaarBenJij.nu

Hollands glorie in Sasebo

Door: Henkadrie

Blijf op de hoogte en volg Henk en Adrie

18 Mei 2017 | Japan, Sasebo

17 mei. Sasebo

Een heuvelachtig traject dat 75 km. Lang bleek te zijn met veelal langs de drukke weg.
Wel met prachtige uitzichten maar soms ook weinig gelegenheid om te kijken omdat het wegdek en het verkeer de volle aandacht.
Als we langs Port Hoorn ( een Hollands themapark komen zien we daar weinig activiteiten. Even vragen bij een monumentaal Nederlands gebouw, wat nu in gebruik is als gemeentehuis, doet een actieve ambtenaar ons al rennend de weg wijzen naar de ingang.
Drie jongens van Bontekoe hangend over de kademuur en het West Fries Museum met een stukje van de binnenstad zijn hier exact nagebouwd. Met drie Japanse toeristen en twee Nederlandse fietsers zijn de zeker 10 man personeel ver in de meerderheid. Het park is vervallen heeft last van de lang durende recessie en het nabij gelegen Huis Ten Bosch wat het zelfde thema heeft maar veel groter is. Daar gaan we morgen even kijken.
Sasebo, de thuishaven voor de US Marine, komt een beetje unheimisch over het is geen stad die je omarmt.
Wel hebben ze hier, de Sasebo Burger, met dank aan de Amerikanen. Slechts twintig restaurants/ eettentjes zijn door de keuring gekomen en mogen deze burger serveren, ruim voldoende.
Henkadrie.

18 mei.
Lekker uitgeslapen, we worden toch langzaam moe.
voor vandaag hebben we een tochtje uitgezet richting " Huis ten Bosch" door het achterland niet wetend wat de hoogte verschillen zouden zijn. Dat weten we nu wel.
Zonder tassen aan de fiets was het net te doen, dat scheelt toch wel veel.
Een rondje om het park, € 50 per persoon entree vonden we te veel, met uitzicht op De Dom, De Munt, Rijks Museum, hotel Bloemendaal, hotel Amsterdam enz. was voldoende.
Een bijzonder project en zeer groots opgezet.
Hotel Henn Na, het volledig door robots gerunde hotel, moest natuurlijk even worden bezocht.
De robot receptioniste had helaas een time out tot 3 uur en kon dus mijn vragen niet beantwoorden. Wel deed de stofzuiger zijn best. Na wat rond gelopen te hebben kwam de manager ( mens) zeggen dat dit niet de bedoeling was en het alleen voor gasten was. Veel gasten waren er niet te zien. Het duurt dus nog wel even voordat dit de dagelijkse gang van zaken wordt.
Henkadrie.

• 18 Mei 2017 - 15:17

Peter:

Erg leuk weer en bijzonder interessant.

Peet

• 18 Mei 2017 - 15:27

Hennie Huisman:

Ik merk dat jullie door het gebied rijden waar ik een VOC boek over heb.
    Het beschrijft de lotgevallen van de VOC mensen in Japan.
    Ik heb het op e-book dus we moeten maar eens kijken hoe ik het bij jullie kan krijgen als je weer thuis bent.
    Groeten,