yosemite - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Henk en Adrie - WaarBenJij.nu yosemite - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Henk en Adrie - WaarBenJij.nu

yosemite

Door: henkadrie

Blijf op de hoogte en volg Henk en Adrie

18 Mei 2013 | Verenigde Staten, San Francisco

Woensdag ochtend zijn we begonnen met het huren van een auto om de hoek van het hotel. Onze vraag voor een simpele auto een Ford Escort o.i.d. werd welwillend ingewilligd met een splinternieuwe FordCMax Hybrid met alles er op en er aan . Don't worry Sir everything go's automatic. In ieder geval bracht de Microsoft navigation ons probleemloos over alle bruggen en flyovers buiten de stad. En hadden we ruim de tijd omdat alles toch automatisch gaat ruim de tijd om aan het drukke verkeer te wennen.
'S middags zijn we omdat het prachtig weer was direkt naar Glacier Point gereden om van het geweldige uitzicht op de HalfDome en The Captain te genieten. Een overweldigend uitzicht. Donderdag hebben we besteed aan het maken van verschillende hikes in het park. Vooral de Misty Trail langs de watervallen blijft nog wel even in het geheugen. De ochtend douche had ik me wel kunnen besparen, toch zeer de moeite waard. De juiste tijd om een waterval te zien zoals je hem verwacht. De hybrid bracht weer rust met de verwarmde stoelen voor de spieren de achteruitrijcamera voor het panorama achter ons en de elektro ondersteuning voor het milieu terug naar het hotel.
Donderdag ochtend hebben we nog een wandeling door het Mariposa grove gemaakt om de Sequoia's te bewonderen. Vooral de Grizzly Giant met een doorsnee van 9 meter en hoogte van 64 mtr. Maakte veel indruk.
Vanmiddag zijn we langs een alternatieve route via een oud goudzoekers dorp terug gereden naar SFO. Kilometers lange wegen door dor grasland zover je kan kijken. Verder op in een vallei km lange boomgaarden met fruitbomen zover je kijken alles netjes op een rij.
In de avondspits heeft SFO ons weer opgeslokt en zijn we weer terug in het hotel. We bereiden ons voor op morgen als we alles weer op fiets gaan doen.
Het weer is redelijk alleen de harde wind mag wel iets draaien,
We gaan ervoor. Henkadrie

• 18 Mei 2013 - 09:25

Hennie En Dolores:

Misschien kan je de BMW nog voor een redelijk prijsje inruilen?

• 18 Mei 2013 - 10:59

Annebetty:

Ziet er wel heel indrukwekkend uit....

Geniet samen. Groetjes ab

• 18 Mei 2013 - 17:18

Hendrik En Janneke:

Hoi, dus jullie hebben toch nog maar even de sequoia's bewonderd. Heel veel fietsplezier en hopelijk gaat de wind liggen.
    Gr.

• 19 Mei 2013 - 10:38

Bastiaan:

Op naar het zuiden! Je kan nog aansluiten bij de ronde van California als je ze tegenkomt. Scheelt weer tegenwind.