eerste fietsdagen in Korea - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Henk en Adrie - WaarBenJij.nu eerste fietsdagen in Korea - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Henk en Adrie - WaarBenJij.nu

eerste fietsdagen in Korea

Door: henkadrie

Blijf op de hoogte en volg Henk en Adrie

07 Mei 2010 | Zuid-Korea, Seoel

Vandaag begonnen met de eerste route vanuit Seoul.
De weg uit de stad ging best goed, vanuit het hotel zit je na 2 a 3 Km. op een prachtig fietspad langs de rivier de HAN. het fietspad is ongeveer 25 km. lang en wordt gebruikt als trimpad fietspad enz. Veel koreanen op mountainbikes helemaal ingepakt met brillen mond en neuskapjes handschoenen en verder volledig in tenue kachelen met een gangetje van 25 km/h hierlangs. Als bel hebben ze een , je raad het al een bliep-bliep of een soort kattegejank. Ons belletje zegt ze dan ook niets. Verder wel vriendelijk en nieuwschierig naar wat we van plan zijn. ik heb de indruk dat deze paden iets met de olympische spelen te maken gehad hebben. Later kwamen we ook nog langs de olypische roeibaan.
Momenteel zijn hier de voorbereidingen aan de gang voor de jeugd olympische spelen en kwamen we vanmiddag toevallig een groep jonge sporters tegen met de olympische vlam.
Het fietsen op zich gaat wel en we besloten vanmiddag om route twee ook maar te doen omdat de omgeving nog niet echt indrukwekkend was.
We zijn nu dus (woensdag) in Yeoyu. Er zaten toch wat klimmetjes in en eigenlijk was het te ver voor de eerste dag, maar ja zoals meestal vooral oppertunistisch van start gaan dan kom je er wel achter.
We hebben ons zelf beloond met een mooi hotel waar zowaar alles werkt. Een electrische WC bril of wat het ook mogen zijn een Sauna Douche en een mega flatscreen o ja ook nog een snelle PC en een geweldige airco. Nee hoor we houden nog centjes over.
Helaas is er geen resturant bij, dus maar even buiten de deur. Dat viel niet in de smaak alleen maar koreaanse restaurants d.w.z. schoenen uit en in een zaal aan een tafeltje van 30 cm. hoog in de lotuszit. Dat zagen we dus niet zitten na 107 KM.op de fiets, zonde van al die tafeltjes.
We zijn beland in een klein restaurantje dat wort gerund door chinezen en deze spraken dus weer geen woord engels en ook geen engelse menukaart. Met behulp van andere gasten is er toch nog een aardig menu op tafel gekomen.
Morgen als het weer goed blijft weer verder en dan meer het land in.

Vandaag vrijdag.
We zijn nu in Mungyeung, dat is wel duidelijk voor de meeste.
Vandaag een mooie dag met prachtig weer.
Er zitten flinke heuvels in de route en dat is best nog even wennen vooral omdat de tassen eigenlijk niet omhoog willen, kortom toch weer te veel meegenomen.
Vandaag ook de eerste lekke band door een grote nagel dwars door Adrie haar achterband. Maar ook weer gefikst.
Vannavond lekker gegeten en nu in een rokerig internet cafe even een verslagje maken want het is op met de luxe hotels.
Gisteren zijn we naar Chungju getrapt wat goed te doen was het was een regenachtige dag dus hebben we eerst flink geprobeerd uit te slapen. De Koreaanse bedden zijn knoert hard dus wakker worden en weer opnieuw proberen.
Het avondmaal gisteren was een echte kennismaking met wat ze hier eten.
In een restaurant waar ze tafeltjes hadden en geen engelse menukaart maar iets op de gok besteld.
Een heleboel schaaltjes met allerlei onbekende frutsels die we weer retour hebben gestuurd en Adrie een berg zwarte noodels op een bedje van ijsklonten,
Ik had gelukkig een soort visomelet. Het bestek bestaat dan uit twee ijzeren stokjes en een schaar.
Mijn zin in bier werd ook niet begrepen en eindigde met een fles van een soort snaps. Dus uiteindelijk konden we er toch om lachen.
Morgen gaan we weer verder en het belooft mooi weer te worden. De vruchtbomen staan ook hier mooi te bloeien het seizoen loopt ongeveer gelijk met Nederland
Verder op in week meer.
Adrie en hENK

• 07 Mei 2010 - 12:46

Bastiaan:

Nou dat klinkt best. Behalve dan dat je na twee dagen al naar je eigen bed verlangt, haha.
    Vandaag trouwkaart uitgezocht.

groetjes Bastiaan

• 07 Mei 2010 - 21:06

Alien:

Nou, nou, dat eten dat is toch wat daar!
    Wat een avontuur...
    Hopelijk beter weer en veel genieten en plezier maar weer....
    Liefs,
    Alien

• 08 Mei 2010 - 08:57

Betty En Anne:

Mooi dat jullie de spirit weer te pakken krijgen. Hier is het echt koud en regenachtig, dus geniet maar van het miie weer en de noodels op ijsbedjes...

Groetjes

• 08 Mei 2010 - 08:58

Wouter:

Nou klinkt als een waar avontuur. Misschien de volgende keer een Heineken bierdop meenemen, dan snappen ze het misschien wel.

Groetjes en veel plezier!

• 09 Mei 2010 - 18:03

Piet:

Terugrijdend vanuit ermelo (lennart rijdt) jullie reisverslag gelezen. Leuk hoor heel veel plezier daar en we kijken uit naar het volgende verslag.

• 10 Mei 2010 - 18:14

Bas:

Hallo Adrie en Henk

Heel leuk om van uit nederland te kunnen volgen wat jullie allemaal meemaken!
    Geniet van al het schoon en tot horens.
    Gr. Bas