Door het Parque de Cazorla. - Reisverslag uit Pepino, Colombia van Henk en Adrie - WaarBenJij.nu Door het Parque de Cazorla. - Reisverslag uit Pepino, Colombia van Henk en Adrie - WaarBenJij.nu

Door het Parque de Cazorla.

Door: henkadrie

Blijf op de hoogte en volg Henk en Adrie

16 Mei 2016 | Colombia, Pepino

Zelfs Spaanse ebikers in de regen fietsen met glimlach op hun gezicht door de regen de berg op. Dit geeft te denken. Toch maar trappen richting Cazorla. Het grottste deel van de dag fietsen op en neer langs het grote stuwmeer Embalse de Tranco en en door het schitterende natuurpark van Cazorla. Het is het grootste en ongerepste natuurpark van Spanje waar we uren door heen fietsen. Het is er erg rustig al kan je zien dat als het mooi weer wordt er ook veel gelegenheid is voor recreatie. Wij rijden alleen en worden af en toe door een hert op de weg gadegeslagen met een blik in zijn ogen van wat moeten jullie hier. Verder veel vogels en af en toe schiet er een ander dier weg. Hier en daar cypressen en een paar watervallen van de 2000 mtr hoge bergen. Ja die willen wel lozen na zo'n nachtje. Het doet mij vandaag veel denken aan Noorwegen bergen en soppen.
We bezoeken, ook om even te schuilen, het bezoekerscentrum waar een info film draait over het park. Als we door Arroyo Frio komen besluiten we te stoppen omdat de volgende 20 km naar Cazorla nog 7 km klimmen bevat waarvan 4 km gemiddeld 8%. Mooi voor morgen ochtend na het ongetwijfeld lekkere ontbijt wat we krijgen in hotel Balneario.
Eigenlijk vonden we het duur, weekend prijzen en geen hond te bekennen, maar de truc van niet meer bewegen totdat ze met een voorstel komen werkte weer en we betalen een schappelijke prijs.
Henkadrie.