De eerste dagen - Reisverslag uit Biarritz, Frankrijk van Henk en Adrie - WaarBenJij.nu De eerste dagen - Reisverslag uit Biarritz, Frankrijk van Henk en Adrie - WaarBenJij.nu

De eerste dagen

Door: Henkadrie

Blijf op de hoogte en volg Henk en Adrie

26 April 2019 | Frankrijk, Biarritz

Duurzaam Thalys. 24-04-2019

Woensdag ochtend ruim op tijd richting Hilversum om geen risico te lopen in Amsterdam de Thalys te missen. Een overbodige actie, de Thalys rit begon met een vertraging van een half uur vanwege een seinstoring en deze vertraging liep op naar een uur vanwege een omleiding over Roosendaal door een gestrande trein ergens op het traject.
De 40 k/h werd langzaam opgevoerd naar 300 k/h na de stop in Brussel.
De uiteindelijke vertraging in Parijs was ruim anderhalf uur en dus de aansluiting gemist met de TGV naar Biarritz.
In de wachtrij en omboeken was gelukkig mogelijk.
Om 21.00 uur konden we ons met de fietsen verenigen in het besproken hotel, ruim 14 uur reistijd door de 4 uur vertraging. Wel duurzaam maar slecht voor het gestel.
De reorganisatie van de kleding en benodigdheden en de tassen maar gelaten voor wat het was en onze rust genomen. Morgen verder.
Henkadrie

Eerste acclamatie kilometers. 25-04-2019

Een ritje in zuidelijke richting naar St-Jean-de-Luz.
We kunnen maar moeilijk ons er toe zetten de fietskleren aan te trekken omdat we allebei het besef hebben de komende weken uit de tas leven en niet naar de kledingkast kunnen om iets leuks uit te kiezen. Het vergt even een andere mindset.
Toch op weg en dankzij een mooie zonnige dag went het snel.
Eerst door de stad om de Franse stijl even aan te voelen, en er achter te komen dat Europese verkeersregels een puntje van aandacht zou kunnen zijn.
Biarritz een deftige badplaats met fraai uitzichten over de Golf De Gascogne
We komen er achter dat het zeer uitgebreide ontbijt van het hotel voor het fietsen langs de kust niet iets is om je voor te schamen maar een noodzakelijk kwaad.
Veel op en neer, geen lange stukken maar toch.
St-Jean-de-Luz aan de prachtige baai verkend met een rondje door het historische centrum. Spaanse invloeden vallen ons op en een mooi karakteristiek centrum met de St-Jean-Baptiste geven ons het gevoel dat we op vakantie zijn.
Op de terugweg is het fietsers gevoel weer aanwezig en kijken we uit naar de komende weken.
Henkadrie.

Wisselvallig Vrijdag 26-04-2019

De gordijnen open en de constatering dat de weersvoorspellingen gelijk hebben.
Harde regen en 12 graden. Reden genoeg om kalm aan te doen en het ontbijt buffet volledig te benutten. Met de toezegging dat we kalm aan kunnen doen met het uitchecken (fietsers medelijden) rustig aan gedaan en om twaalf uur ingepakt op weg.
Eerst naar Bayonne en deze officieuze hoofdstad van Frans Baskenland even doorgewandeld en de plaatselijke lekkernij geproefd, chocolade.
Daarna door een weinig interessant gebied, veel industrie, Baskenland verlaten.
Veder langs mooie vrijliggende en geasfalteerde fietspaden, inmiddels met een schraal zonnetje en windje in de rug naar Capbreton.
Deze levendige vissershaven en badplaats met veel toeristen wordt voor vandaag onze eindbestemming. Morgen nog een enkele bui en dan gaat ook de temperatuur omhoog.
Henkadrie.

• 26 April 2019 - 14:55

Gerda:

Begin is er goede reis naar De teylingen.succes gr gerda

• 26 April 2019 - 15:21

Valerie:

Fijn hoor, alles gelukt! Geniet van het fietsen en de prachtige kust van Les Landes.

• 26 April 2019 - 18:05

Bert Majoor:

Heerlijk om het verslag weer te lezen.
    Wij, Bert en Ineke wensen jullie een super fietst vakantie en met heel mooi weer.

• 27 April 2019 - 08:56

Ingeborg:

Henk en Adrie, heel veel plezier en een prachtige tocht!!!

• 27 April 2019 - 13:34

Flora:

Veel fietsplezier...gelukkig gaat het mooier weer worden ☀️☀️

• 28 April 2019 - 07:36

Adrina:

Fiets nu maar 't mooie weer tegemoet na zo'n vervelende start!

• 28 April 2019 - 15:52

Alien:

Goed om te lezen dat jullie al een aantal dagen op de fiets hebben gezeten. Jammer van het weer maar als het beter wordt, is dat snel vergeten! Leuk die Franse sfeer al te hebben geproefd! Geniet van alles! Liefs, Alien

• 29 April 2019 - 06:46

Kitty:

ha henk en adrie,
    wat heerlijk om zo met jullie mee te fietsen en al die plekjes te herkennen... en het fietsgevoel!
    die 12 graden dag hadden we hier aux Pays-Bas ook, maar nu gaat het de goede kant op en voor jullie ook, verwacht ik! veel groeten, kitty