Afbouwen en verwerken - Reisverslag uit De Haan, België van Henk en Adrie - WaarBenJij.nu Afbouwen en verwerken - Reisverslag uit De Haan, België van Henk en Adrie - WaarBenJij.nu

Afbouwen en verwerken

Door: Henkadrie

Blijf op de hoogte en volg Henk en Adrie

24 Mei 2019 | België, De Haan

Pas-de-Calais 22-05-2019

Na een prachtige zonsondergang gisterenavond vanmorgen weer op pad en om de baai de Somme. Eerst gaat het door een zeer rustig natuurreservaat met fietspaden waar elke kruising met de weg een stoeprand is en elk bruggetje door een stel opstekende klinkers wordt voorafgegaan. Ideaal voor je velgen.
Na Groffiers en koffie is het voornamelijk langs de weg. Op een rotonde zien we zowaar een Burger King, Mac, Ibis, en veel campers NL dus ook een Lidl. We zijn weer terug in het gewone dagelijks gedoe.
Als we in de buurt van Boulogne-sur-Mer komen zien we vanaf een heuvel zowaar de overkant van Het Kanaal en de witte rotsen van Dover. We beseffen nu dat we een aardig eindje hebben getrapt. Morgen verder en passeren we Calais. Het weer blijft de komende dagen nog goed en we besluiten nog iets verder door te fietsen richting Breskens.

De laatste Caps 23-05-2019

Boulogne -sur-Mer hebben we verder niet veel aandacht aan gegeven. Nog een keer achterom gekeken en verder op weg naar Calais.
Dat was nog wel even een dingetje. Via Cap Gris-Nez omhoog en naar beneden, Cap-Blank-Nez omhoog en naar beneden, de Deux Caps echt iets om in de ochtend om mee te beginnen. Ook de weggetjes er over zijn nou niet niet wat je verwacht. ( Geitenpaden) De fietsen hebben het zwaar te verduren maar houden zich goed.
Het schiet dus niet erg op wel prachtige uitzichten op het kanaal en op de kust van G.B. en de scheepvaart. Na een paar uur werken komen we in de buurt van half een in Calais.
Calais, havens,veel bedrijvigheid en veel hekken en daarna richting Dunkerque. Het is nu vlak en de benen vragen om hellingtjes die er niet zijn. We schieten dus lekker op. Het wordt steeds drukker op de weg en we beginnen te beseffen dat onze trip op het einde loopt. Het drukke verkeer en de uitlaatgassen brengen ons terug in de realiteit. Als we net denken nooit iets te drinken te vinden staat er in het weiland een, zoals het zich laat aanzien, oud restaurantje. Het blijkt andres, een mooie tuin aan de achterkant en het lekkerste ijsje van de afgelopen weken. Aan het einde van de middag rijden we via industrieterreinen Dunkerque in en zoeken een plek voor de nacht.
De Ibis met een enorme kamer en splinternieuw is de keuze.

De Belgische kust 24-05-2019

Duinkerke uit ging vrij gemakkelijk, nog even langs de haven en het Maritiem Museum om een indruk te krijgen en aan de goede kant de stad uit richting de Panne. Tot aan Oostende onafzienbare appartementen complexen langs de kust. Deze tijd van het jaar nog rustig maar met het zonnetje toch al aardig wat bedrijvigheid. In Oostende is er een meerdaags festival, Oostende voor Anker, aan de gang en worden we gedwongen een andere weg door de stad te zoeken. De Sint-Petrus-en-Pauluskerk die we tegenkomen is indrukwekkend mooi.
Het drukke verkeer en de vele wegomleggingen maken het in België niet makkelijk voor te vakantiefietser met een met tassen behangen fiets. Geduld en opletten.
We volgen verder de LF1 en fietsen een stuk vlak langs zee. In De Haan vinden we het genoeg en gaan naar een hotel. Op het terras in de zon en onder genot van een dikke bier kijken we terug op de afgelopen weken. Morgen naar Vlissingen of Middelburg.
Henkadrie.

Aan alles komt een eind.
Niets kan meer toevoegen aan wat we de afgelopen weken gezien en ervaren hebben. Morgen of zondag pakken we de trein naar huis. De hele rit naar huis afmaken wordt meer een prestatietocht en dat is niet de opzet.
Het was een prachtige rit met veel ervaringen en indrukken over Frankrijk.
De bijna 2500km. die we gefietst hebben, hebben ons veel geleerd over de gewoonten de historie en het functioneren van het dagelijkse leven in Frankrijk.
Met het beëindigen van de rit is dit ook het laatste verslagje van deze tocht.
Dank voor jullie leuke reacties, het is elke keer weer leuk om een reactie te lezen.
Tot de volgende tocht ??

• 24 Mei 2019 - 17:48

Hennie En Dolores:

Beste Henk en Adrie, gefeliciteerd met deze prestatie.
    Waarachtig iets om weer trots op terug te kijken.
    Wij hadden haast het idee bij jullie op de bagagedrager te zitten.

Tot spoedig ziens.

• 24 Mei 2019 - 17:58

Alien:

Dat jullie nu al weer aan het einde van jullie fietsvakantie zijn, is bijna niet te geloven maar toch echt waar!
    Leuk, altijd weer, om een beetje met jullie op te trekken zo de afgelopen weken! Nog een mooi laatste stukje richting ons kikkerlandje toegewenst en tot gauw weer!

• 24 Mei 2019 - 18:02

Piet En Caroka:

Zo te lezen hebben jullie het heel goed gehad en is het mooi en genoeg geweest dus. We kunnen het begrijpen na zulke afstanden ! Nu, in NL is het lekker weer, een goede reis nog en welkom thuis alvast! Groet uit Ermelo

• 25 Mei 2019 - 02:36

Flora:

Hoi Henkadrie, wat een belevenis hebben jullie weer achter de rug, leuk
    om op deze manier met jullie mee te fietsen, jullie zijn echte bikkels

• 25 Mei 2019 - 02:35

Flora:

En wie weet tot de volgende tocht

• 25 Mei 2019 - 09:46

Rick En Caroline:

Wat zullen jullie veel gezien hebben, thuis lekker de foto's bekijken en namijmeren. Bedankt voor jullie verhalen en een veilg welkom thuis!

• 25 Mei 2019 - 15:11

Ingeborg:

Wat was het weer leuk om over al jullie ervaringen te lezen! Van mij mogen jullie nog wel een stukje doorfietsen!

• 26 Mei 2019 - 12:05

Pauline:

Hallo Adrie en Henk,
    Zo te lezen was het weer een hele mooie tocht. Leuk om alle verslagen te lezen, ook heel herkenbaar, zeker het stuk over Normandië , de stranden hebben wij ook eens bezocht maar toen waren we met de caravan, heel anders dus. Jullie kunnen weer terug kijken op een geslaagde fietstocht, knap gedaan.
    Bedankt voor het leuke verslag. groetjes Pauline