De eerste 3 dagen - Reisverslag uit Ammeloe, Duitsland van Henk en Adrie - WaarBenJij.nu De eerste 3 dagen - Reisverslag uit Ammeloe, Duitsland van Henk en Adrie - WaarBenJij.nu

De eerste 3 dagen

Door: Henkadrie

Blijf op de hoogte en volg Henk en Adrie

14 Juli 2021 | Duitsland, Ammeloe

Maandag 12-07-2021
Vanmorgen om ongeveer half tien op pad.
De route gaat richting Arnhem en zoveel mogelijk over groene wegen.
Door de Lage Vuursche en Bilthoven richting Zeist. Mooi rustig fietsweer. De batterijen van de GPS waren ondanks dat ze uitgebreid opgeladen waren na een uurtje al leeg, gelukkig waren we op bekend terrein. Dat laatste had toch wel wat aandacht nodig van de twee navigators.
De Hema in Bilthoven gaf de oplossing, batterijen.
Van Zeist richting Leersum ( wat een puinhoop daar in het bos na de laatste storm) en over
Amerongen door de bossen naar Elst. De Rijn in zicht en via Rhenen, Renkum, Wageningen naar Renkum. Hier verlaten we de geplande route en gaan richting Papendal.
Op Papendal overnachten we, een passende locatie voor een stel vermoeide fietsers.
De eerste 100 km. Zitten erop, morgen rustig aan.
Henkadrie.

Dinsdag 13-07-2021

Het regent, niet al te hard maar de voorspellingen zijn niet goed.
Overschoenen aan en op pad. Dieren hadden we als voorlopige eindbestemming i.v.m. met het weer. Het werd verrassend genoeg een mooie rit. Door de bossen en over heide op lege fietspaden met af een toe een druilerig regentje en een lekker temperatuurtje. Zeker zo mooi als op een zonnige dag. Beïnvloed door de negatieve weersvoorspellingen hadden wij het rijk alleen. Door het nationale park Veluwezoom over de Posbank naar Dieren. In Dieren besluiten we nog een stukje door te trappen en komen in Bronckhorst voor natuurlijk koffie en appelgebak met echte slagroom. Nog nooit door Bronckhorst gereden zonder deze versterking.
Hier besluiten we in Zutphen te overnachten. Later in de middag hebben we nog te voet een bezoek aan de oude binnenstad gebracht en wat gegeten.
Morgen wordt er weer regen voorspelt, het zal wel meevallen.
Henkadrie.

Woensdag 14-07-2021
Het viel mee, hier en daar een druppel en dat was het.
Vanuit Zutphen met een beetje wind in de rug richting Vorden en Barchem door Berkelland in de Achterhoek op de grens met Twente. Al slingerend over mooie weggetjes en hoofdzakelijk de LF4 volgend komen we in Eibergen. Eigenlijk hadden we dit in gedachten als standplaats voor vandaag maar omdat het nog vroeg is fietsen we door Via Zwillbrock naar Vreden. Bij Zwillbrock zien we de Duitse route R1 die we de komende dagen gaan volgen. Onder de koffie in Vreden vinden we een onderkomen in Ammeloe een klein kerkdorp in de buurt van Vreden. Een mooi schoon familiehotel waar de Hefeweizen niet kan wachten om genuttigd te worden.

Henkadrie

• 14 Juli 2021 - 21:33

Hewnnie En Dolores:

Leuk verslag.
    Mazzel met het weer/regen gelukkig.
    (in Limburg staat alles blank)
    Veel plezier verder.

• 14 Juli 2021 - 21:34

Bert En Ineke:

Wat heerlijk om jullie weer te volgen. Geniet ervan net als wij doen. We liggen voor de sluis van Hoogeveen en het regent behoorlijk maar hebben nog niet veel regen gehad in de 3 weken dat we weg zijn. Heel veel mooie weken.

• 14 Juli 2021 - 23:21

Piet:

Het begin is er!!! Heel veel plezier en droog weer!!

• 14 Juli 2021 - 23:47

Flora:

Leuk om jullie zo te volgen, mooie omgeving bij de Posbank.
    Gelukkig valt het weer een beetje, hier is het wisselvallig…welterusten en morgen weer gezond op

• 15 Juli 2021 - 09:18

Judy Beek:

Bekend terrein.
    In gedachten fietsen we mee.

• 15 Juli 2021 - 12:18

Ingeborg:

Leuke beschrijving van een ons zeer bekend gebied! Jullie zijn vast bijna langs ons huis gekomen! Heel veel plezier de komende weken!!!

• 15 Juli 2021 - 15:24

Alien:

Goed om van jullie te horen... klinkt goed zo tussen de buitjes door zoeken jullie je weg...
    Goeie reis verder!